Decizie DEFINITIVĂ în cazul tragediei din Delta Dunării! Curtea Militară de Apel din București a hotărât astăzi, 1 septembrie 2025, ca militarul Cosmin-Adrian Irimia, cel care a condus ambarcațiunea răsturnată în Golful Musura și care a provocat moartea a patru persoane, să rămână în arest preventiv. Procurorii militari au obținut prelungirea mandatului pentru încă 30 de zile, după ce au contestat decizia Tribunalului Militar, care dispusese plasarea acestuia sub control judiciar. Hotărârea este definitivă și nu mai poate fi atacată.
Potrivit minutei hotărârii, instanța a admis contestația formulată de Parchetul Militar împotriva deciziei Tribunalului Militar București din 28 august 2025, care dispusese plasarea inculpatului sub control judiciar.
Astfel, judecătorii au desființat hotărârea anterioară și au decis prelungirea măsurii arestării preventive pentru o durată de 30 de zile, începând cu 3 septembrie și până la 2 octombrie 2025, inclusiv. Decizia este definitivă.
Vezi mai multe: Bărbatul care a provocat tragicul accident din Delta Dunării a fost reținut: Acuzații grele ale procurorilor
Cum s-a produs tragedia din Golful Musura
Pe 28 iulie 2025, în jurul orei 18:00, inculpatul Irimia Cosmin-Adrian a plecat din Portul Sulina, la bordul unei ambarcațiuni de agrement Corsar 850 Tour – 01227 – MC, având la bord 14 persoane, deși configurația ambarcațiunii permitea maximum 12 pasageri, conform certificatului de agrement.
În jurul orei 19:30, în zona Golfului Musura, între digul de nord și epava „Turgut S”, ambarcațiunea s-a răsturnat din cauza vremii nefavorabile și a valurilor mari. În urma accidentului, patru persoane au murit, iar mai mulți pasageri au suferit răni grave.
Ce au stabilit procurorii militari
Potrivit probatoriului administrat, militarul nu ar fi respectat mai multe măsuri de siguranță și prevederi legale:
A depășit numărul maxim de pasageri permis pentru ambarcațiune (14 persoane, în loc de 12);
A plecat în larg în condiții de vreme nefavorabilă, încălcând dispozițiile de siguranță prevăzute de regulamentul de navigație pe Dunăre (OMT 859/2013);
A intrat în zona apelor mării teritoriale, deși ambarcațiunea era destinată strict navigației pe căi interioare.
Procurorii militari consideră că aceste abateri grave au pus în pericol viața pasagerilor și au contribuit direct la producerea tragediei.































Comentează