Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Deputatul Angel Tîlvăr, revoltat de situația dezastruoasă a educației în Vrancea: `pentru mulți copii din mediul rural, școala online nu își atinge obiectivul`

Nici măcar acum, în al doisprezecelea ceas, actuala guvernare nu înțelege să facă front comun pentru a veni în întâmpinarea nevoilor elevilor și a profesorilor, susține deputatul PSD Angel Tîlvăr, care critică dur felul în care actuala guvernare a înțeles să se raporteze la școală în general și profesori, părinți și elevi în particular.

Vezi și: Semnal european pentru PNL: Fără USR la guvernare! (surse)

”Cursurile online sunt un simulacru în aproape toată țara, o utopie pentru cei care aveau nevoie de susținere și înainte de pandemie pentru a putea depăși dificultățile de învățare și pentru care îndrumarea de la școală ar putea-o suplini pe cea care lipsește în familie.

Statisticile estimează că sunt între 200.000 și 400.000 de copii afectați de sărăcie și lipsiți de acces la servicii sociale.

Conform unei anchete derulate de “Salvați Copiii - România”, mai mult de 1 din 4 elevi și 2 din 5 profesori nu pot participa la cursurile online, iar neparticiparea la educație nu e o opțiune în nicio societate, din contră, în acest context atât de dificil trebuie să ne preocupăm mai ales de cei vulnerabili, primii dezavantajați de sistemul de cursuri online.

Este dovedit și susținut cu argumente științifice că sistemul online nu poate răspunde rigorilor educaționale. Sistemul românesc, nici atât. Peste 2000 de școli nu corespund unor minime cerințe „digitale”, nu au internet deloc, în alte câteva mii de școli internetul funcționează slab, peste 30% dintre elevi nu au niciun dispozitiv pentru a se conecta online.

Suntem pe ultimele locuri în Europa în ceea ce privește investițiile în infrastructura educațională sau în competențe digitale.

Peste 12.300 de elevi vrânceni așteaptă cu nerăbdare să primească tabletele solicitate Ministerului Educației și așteptarea se va prelungi, pentru că încă nu au nicio veste. Nici în cazul profesorilor vrânceni situația nu este mai bună.

Din datele oficiale, din cele 452 de structuri şcolare din judeţul Vrancea, 32 de structuri arondate nu sunt conectate la internet sau au conexiune de slabă calitate.

Guvernul PNL a tot promis achiziționarea de tablete și dispozitive. Din necesarul de un million, doar 43.000 de tablete au fost achiziționate, conform deja consacratului epitaf al guvernării Iohannis-Orban „s-a făcut cât s-a putut face”.

Guvernanții sunt din nou depășiți de situația mutării tuturor cursurilor online, cu nimic mai diferită față de cea de dinainte de vacanța de vară: aceeași imposibilitate de conectare pentru sute de mii de copii, absenteism, dificultăți de evaluare, cursuri desfășurate pe aplicații digitale gratuite, WhatsApp sau Zoom.

Susțin necesitatea măsurilor sanitare care să protejeze populația, dar acest lucru nu înseamnă anularea dreptului la educație și sacrificarea actualei generații.

Conform studiilor, calitatea actului educațional scade drastic în scenariul online, iar capacitatea copilului de a învăța este cu mult diminuată.

Ce facem cu elevii din zonele rurale, cu conexiune limitată la internet care sunt supuși acelorași restricții ca și elevilor de la oraș, fără alternative? Închiderea școlilor crește inegalitățile, la fel și rata abandonului școlar.

A trecut mai mult de un an de când liberalii sunt la guvernare și trebuie să își asume faptul că, deși au avut toate pârghiile la dispoziție, au fost incapabili să gestioneze situația și să asigure continuitatea în educație.

PSD a venit cu propunerea ca școlile să rămână deschise, sub condiția testării, atunci când este necesar sau când apar suspiciuni, astfel încât cei infectați, indiferent că sunt copii sau profesori, să fie identificați și izolați rapid, iar ceilalți să-și continue activitatea în siguranță.

Aflată în goana după voturi, guvernarea actuală justifică închiderea totală a școlilor și trecerea în sistemul de predare exclusiv online prin necesitatea unor “măsuri ferme”, ignorând abordarea majoritară europeană, preferând să sacrifice profesorii, elevii și părinții în loc să considere soluțiile oferite de alte formațiuni politice, spre binele românilor.

Ce este diferit în abordarea românească? Incompetența actualei conduceri, lipsa de viziune, de predictibilitate, de preocupare pentru a găsi soluții pentru binele românilor. O bătaie de joc la adresa profesorilor și a elevilor, a educației generațiilor următoare!”, susține deputatul într-un comunicat remis stiripesurse.ro

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.