'Descoperă Bulgaria în culori' – Artiști din întreaga lume, invitați să creeze posterul care reimaginează țara în toată splendoarea ei

Autor: Liana Ganea

Publicat: 12-05-2025 22:46

Actualizat: 13-05-2025 01:46

Article thumbnail

Sursă foto: Pixabay

Ministrul bulgar al Turismului, Miroslav Borshosh, a invitat luni artişti din întreaga lume să creeze un poster inspirat din Bulgaria. "Aşa cum o văd sau trebuie încă să o descopere - reală, inspiratoare şi unică", a scris acesta pe Facebook.


El a postat şi o fotografie cu un afiş iconic al prof. Bozhidar Yonov, cu care a câştigat premiul I la Concursul internaţional de afişe turistice de la Milano în 1970. "Astăzi revine din nou pe scena mondială - ca inspiraţie pentru primul concurs internaţional de afişe turistice, organizat de Bulgaria", a menţionat Borshosh, potrivit Agerpres.

Pe 8 mai, Trienala Internaţională a Posterului Scenic - Sofia, în parteneriat cu Ministerul Turismului, a anunţat un Concurs de Poster de călătorie al Bulgariei la Clubul Naţional de Presă BTA din Sofia. Evenimentul va avea loc cu sprijinul Uniunii Artiştilor Bulgari, al Academiei Naţionale de Artă şi al Agenţiei Bulgare de Ştiri (BTA). A fost semnat un acord de parteneriat media între BTA şi Trienala Internaţională a Posterului Scenic - Sofia. Documentul a fost semnat de Kiril Valchev, director general al BTA, şi prof. Bozhidar Yonov.

Obiectivul competiţiei este de a crea un poster care să dezvăluie frumuseţea Bulgariei şi imaginea sa pozitivă ca destinaţie de călătorie pe tot parcursul anului. Textul obligatoriu este: "Bulgaria". Nu există alte cerinţe pentru un logo sau slogan. Rezultatele concursului vor fi anunţate până la sfârşitul lunii iulie.

Concursul are un fond de 10.000 de euro. Se vor acorda un premiu întâi de 3.000 de euro, trei premii de 2.000 de euro fiecare şi un premiu stimulativ de 1.000 de euro. Juriul îşi rezervă dreptul de a distribui premiile în funcţie de calitatea propunerilor primite în cadrul fondului de premii anunţat, au precizat organizatorii. Va fi organizată o expoziţie cu afişele premiate şi nominalizate.

"Trienala Internaţională a Posterului Scenic este în contact cu mulţi artişti din întreaga lume care lucrează în domeniul artei posterului. Sper ca vom primi nişte postere foarte interesante legate de Bulgaria, pentru că aş fi curios să văd percepţia unui artist despre ceea ce a auzit despre Bulgaria. Mulţi artişti încă nu au deschis cărţi sau internetul pentru a încerca să găsească ceva interesant despre Bulgaria, să vadă ce pot găsi aici. Aşa se face publicitate neintenţionată pentru Bulgaria", a declarat prof. Bozhidar Yonov, cofondatorul trienalei.

"Agenţia Bulgară de Ştiri are până în prezent acorduri de parteneriat în domeniul artistic cu diverse organizaţii, cu Academia Naţională de Arte avem un parteneriat pe termen lung. Noul aspect al revistei LIK îl datorăm muncii partenerilor noştri de la Academie. Am anunţat un concurs pentru studenţi, care, cu ajutorul profesorilor lor, au sugerat acest concept mai degrabă îndrăzneţ, care a câştigat deja teren. În plus, datorită Academiei, avem un nou font chirilic, realizat special pentru BTA, numit din nou LIK, pe baza literelor bulgare, moştenite de la ucenicii sfinţilor fraţi Chiril şi Metodiu din secolul al IX-lea. Acum impunem peste tot acest aspect unificat şi îl oferim şi altor instituţii. Profit de această ocazie pentru a vă spune ca astăzi îl vom oferi Bibliotecii Naţionale Sf. Chiril şi Sf. Metodiu", a spus Kiril Valchev.

El a amintit că alţi parteneri ai Agenţiei în domeniul creativităţii artistice sunt Academia de Muzică, Dans şi Arte Plastice din Plovdiv, o serie de universităţi care sunt specializate în domeniul artelor plastice, design, design grafic web, arte vizuale. "Avem contracte cu Liceul Naţional Profesional de Tipografie şi Fotografie, precum şi cu Galeria Naţională de Artă şi Galeria de Artă din oraşul Sofia", a spus Valchev.

"BTA va răspândi informaţii despre competiţia internaţională în rândul partenerilor săi. Avem contracte bilaterale cu 50 de agenţii de presă, aşa că prin serviciile noastre în limba engleză, această oportunitate pentru autori de a participa la competiţia internaţională va ajunge în numeroase ţări", a adăugat Valchev.

Acesta este primul concurs internaţional de afişe publicitare dedicat vreodată Bulgariei, a declarat Albena Spasova, cofondatoare a trienalei.

"Privind în urmă, am încercat să reconstruim imaginea a ceea ce se întâmplă în domeniul publicităţii cu afişe turistice. Am fost extrem de entuziasmaţi de ideea îndrăzneaţă a Ministerului Turismului de a anunţa un concurs. Am insistat că ar trebui să fie internaţional. Fără cooperarea Ministerului, un astfel de concurs nu ar fi fost posibil, deoarece pentru prima dată în Bulgaria există un fond de premii garantat, 10.000 de euro, ceea ce face competiţia absolut comparabilă cu cele care se petrec în întreaga lume, organizate de colegi din Finlanda, Franţa, Spania etc.

Avem mai multe provocări. Statutul competiţiei este complet liberal intenţionat. Nu vrem să îndreptăm participanţii în nicio direcţie dată, turism cultural, turism culinar, ideea este pentru o imagine sintetizată, impresionantă. Sperăm că în următoarele două luni acest lucru va provoca atenţia colegilor internaţionali şi bulgari. Competiţia este deschisă, pot participa şi studenţii", a adăugat Spasova.

Ştire selectată de BTA pentru promovare şi publicare de către AGERPRES, fără intervenţie pe text, conform acordului de colaborare dintre agenţii.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri