Descoperire importantă în nordul Chinei: O fosilă de dinozaur, veche de 125 de milioane de ani, a fost scoasă la lumină

bbc.com
dinozauri

O fosilă de dinozaur aproape completă datând de aproximativ 125 de milioane de ani a fost descoperită de cercetători în regiunea autonomă Mongolia Interioară din nordul Chinei, relatează luni Xinhua.

Cercetătorii de la Muzeul de Istorie Naturală din oraşul Bayannur, Mongolia Interioară, au făcut descoperirea în timpul unei inspecţii în Urad Back Banner, potrivit Agerpres.

Un studiu preliminar asupra morfologiei osoase a arătat că fosila a aparţinut unui Iguanodon din perioada Cretacicului Timpuriu. Acesta era mare şi aproape de vârsta adultă, a declarat Dai Ruiming, cercetător la Muzeul de Istorie Naturală.

Cercetătorii curăţă şi consolidează scheletul gigant al marelui dinozaur erbivor. Măsuri de protecţie vor fi luate în funcţie de câte fosile vor fi găsite.

Oasele fosilizate vor fi studiate pentru a se stabili dacă au aparţinut unui singur dinozaur. Dacă vor fi descoperite mai multe fosile bine conservate, cercetătorii pot lua în considerare construirea unui muzeu funerar in situ pentru protecţie, a mai spus Dai.

Fosilele din perioada cretacică, care a început cu 137 de milioane de ani în urmă şi s-a încheiat cu 65 de milioane de ani în urmă, oferă dovezi semnificative pentru studiul evoluţiei, al condiţiilor de viaţă şi dispariţiei dinozaurilor.

Urad Back Banner este supranumit "oraşul natal al dinozaurilor" din China. Până acum, au fost descoperite în zonă fosile de la 19 specii de dinozauri.