DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Descoperire ISTORICĂ făcută de NASA despre Lună

Andrei Zota
super luna

NASA a anunţat că va da publicităţii luni, 26 octombrie, ”o descoperire importantă” despre Lună, în cadrul unei conferinţe de presă ce va fi organizată la ora 16:00 GMT şi care va putea fi urmărită în direct pe site-ul Agenţiei spaţiale americane, transmite vineri Space.com, citată de Agerpres.

Comunicatul NASA prin care este anunţată această conferinţă de presă promite „o descoperire importantă despre Lună” şi face trimitere şi la ambiţiosul program spaţial Artemis care îşi propune o aselenizare cu echipaj uman la polul sud selenar în 2024.

Citește și: Mesaj de ultim moment al ministrului Marcel Vela: ‘De astăzi, ne despărțim’

Descoperirea ce urmează să fie anunţată este legată de observatorul SOFIA (Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy), rezultatul unui parteneriat germano-american.

SOFIA este un observator astronomic instalat într-un avion Boeing 747 modificat care operează de la mare înălţime, pentru a evita distorsiunile atmosferice care afectează observaţiile derulate de la sol.

Citește și: Fost ministru al Muncii: ‘Guvernul Orban pregătește o bombă fiscală amorsată pentru 2021’

Iar pentru că acest observator este plasat într-un avion, devine mult mai uşor să fie derulate observaţii asupra unui anumit sector de cer pe perioada zborurilor care durează de obicei 10 ore, conform NASA. Instrumentele din dotarea observatorului SOFIA se concentrează pe spectrul infraroşu al luminii, studiind obiecte din Sistemul Solar, din Calea Lactee, dar şi din alte galaxii.

Naseem Rangwala, cercetătoare în cadrul programului SOFIA la Centrul de Cercetare Ames al NASA din California, va fi unul dintre cei patru experţi care vor participa la conferinţa de presă de luni. Alături de ea va fi şi Paul Hertz, care conduce Divizia de Astrofizică a NASA, Jacob Bleacher, şeful ştiinţific al Directoratului pentru explorări, operaţiuni şi misiuni cu echipaje umane (Human Exploration and Operations Mission Directorate), precum şi Casey Honniball, cercetător la Centrul de Zboruri Spaţiale Goddard al NASA din Maryland.

Citește și: Decizie radicală a Anei Birchall: ‘Nu mai candidez pentru un nou mandat!’ .