Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de Glovoappro S.R.L. ("Glovo") în vederea înlăturării îngrijorărilor concurenţiale identificate în contextul preluării Foodpanda Ro S.R.L. ("Foodpanda") şi Delivery Hero Dmart SRL ("Delivery Hero"), a anunţat marţi autoritatea de concurenţă.
"Analizând această operaţiune, au rezultat unele îngrijorări legate de puterea de piaţă pe care o va dobândi Glovo în urma tranzacţiei, având în vedere activitatea sa de platformă online de livrare a mâncării şi efectul pe care aceasta ar putea-o avea asupra accesului la clienţi de către concurenţii săi. Astfel, angajamentele propuse pentru a elimina îngrijorările autorităţii de concurenţă prevăd ca Glovo să nu includă nicio obligaţie de exclusivitate în relaţia sa contractuală cu restaurantele", se menţionează în comunicatul instituţiei remis AGERPRES.
Persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de Glovo o pot face până la data de 19 noiembrie 2021.
Conţinutul angajamentelor formulate Glovo sunt publicate pe pagina web a autorităţii de concurenţă.
Glovo este o companie având ca obiect principal de activitate dezvoltarea şi administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul unei aplicaţii cu acelaşi nume.
Foodpanda şi Delivery Hero fac parte dintr-un grup de companii deţinute de către Delivery Hero SE, Germania. Foodpanda furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante şi alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi, etc.) prin intermediul serviciului online Foodpanda. Delivery Hero îşi desfăşoară activitatea prin intermediul magazinelor de tip "dark store" - Pandamart, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.
Potrivit sursei citate, observaţiile cu privire la angajamentele propuse de Glovo pot fi trimise prin fax la nr. 021.405.45.12, prin e-mail la adresa [email protected] sau prin poştă la adresa Consiliului Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701.
Dezbateri la Consiliul Concurenţei pe tema achiziționării Delivery Hero și Foodpanda de către Glovo
Explorează subiectul
Articole Similare

6
Zvonuri legate de o posibilă spargere a bulei speculative din AI a făcut ca bursele europene să închidă vineri în scădere
6

28
Cresc preţurile petrolului, după ce portul rusesc Novorossiisk suspendă exporturile în urma unui atac ucrainean
28

826
Trucul banal pentru a economisi la factura de energie: trebuie acționat la ora 17.30
826

678
Budapesta iese la atac: Ungaria va sesiza Curtea de Justiţie a UE împotriva interdicţiei europene privind importurile de gaz rusesc
678

80
Economia Bulgariei, cea mai puternică din Sud-Estul Europei
80

20
Elveția și SUA ajung la un acord: taxe vamale reduse de la 39% la 15%
20

28
ROCA Industry a încheiat primele nouă luni din 2025 cu afaceri de 493,8 milioane lei, în creştere cu 4,5%
28

1.017
De ce lipsesc ouăle din unele supermarketuri? Consiliul Concurenței intră pe fir. Ministrul Agriculturii: 'Criză nu o să fie niciodată'
1.017

12
BVB raportează un profit net de 5,65 milioane lei în primele nouă luni din 2025
12

1.328
FMI cere României disciplină totală: reforme dure și consolidare fiscală pentru a evita riscuri majore / Ce spune despre creșterea economică și inflație (raport)
1.328

59
Inspectorii vamali de la Constanța Sud au reținut bunuri contrafăcute în valoare de 2 milioane lei
59

22
Biofarm își consolidează poziția pe piața farmaceutică românească
22

1.589
Motivul din spatele crizei de ouă din supermarketuri: Fenomenul care se petrece în Occident afectează România
1.589


















Comentează