Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, din cauza încetinirii cererii de vehicule electrice, potrivit directorului general al grupului Renault, Luca de Meo, transmite Reuters. La rândul său, directorul executiv al Volkswagen, Oliver Blume, arată că gigantul auto german este într-o situație ”alarmantă”, iar producția de mașini electrice pune în pericol întreaga companie. Volkswagen ia în considerare, pentru prima dată în istorie să închidă fabrici în Germania, informează News.ro.
Producătorii de automobile se confruntă cu ţinte de CO2 ale UE mai dure în 2025, deoarece limita medie a emisiilor de la vânzările de vehicule noi va scădea la 94 de grame/km, de la 116 g/km în 2024.
”Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunţe la producţia a peste 2,5 milioane de vehicule”, a declarat de Meo la radio France Inter.
Nu se produc suficiente vehicule electrice
”Viteza de accelerare a vânzărilor de vehicule electrice este jumătate din ceea ce ne-ar trebui pentru a atinge obiectivele care ne-ar permite să nu plătim amenzi”, a declarat de Meo, care este şi preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), despre sector.
Depăşirea limitelor de CO2 poate duce la amenzi în valoare de 95 de euro pe exces de CO2 g/km înmulţit cu numărul de vehicule vândute. Acest lucru ar putea duce la penalităţi de sute de milioane de euro pentru marii producători de automobile.
”Toată lumea vorbeşte despre 2035, peste 10 ani, dar ar trebui să vorbim despre 2025 pentru că deja avem dificultăţi. Trebuie să ni se acorde puţină flexibilitate. Stabilirea de termene limită şi amenzi fără a putea face acest lucru mai flexibil este foarte, foarte periculos”, a spus el.
Șeful Volkswagen: Situația este alarmantă
Directorul executiv al grupului auto Volkswagen a descris duminică situaţia acestei companii etalon pentru economia germană drept "alarmantă", la câteva zile după anunţarea unui program de reduceri de costuri şi de închidere a unor uzine chiar în Germania primit cu indignare de angajaţi, relatează agenţia DPA, conform Agerpres.
Într-un articol scris în ediţia de duminică a publicaţiei Bild, directorul executiv al Volkswagen, Oliver Blume, a menţionat că se impun schimbări radicale pentru a asigura supravieţuirea acestui mare producător din industria auto. În timp ce vânzările de autovehicule sunt în scădere în Europa, noi concurenţi din Asia pătrund pe piaţa europeană. "Plăcinta s-a micşorat şi avem mai mulţi oaspeţi la masă", a ilustrat Oliver Blume evoluţia pieţei auto europene.
Industria auto europeană se confruntă cu provocări fără precedent, "iar conjunctura economică s-a înrăutăţit din nou, mai ales pentru marca Volkswagen", a insistat directorul executiv.
Cu toate acestea, a promis el, Volkswagen nu va renunţa la producţia din Germania. "Suntem ferm angajaţi faţă de Germania ca locaţie (de producţie), întrucât Volkswagen a modelat generaţii întregi. Avem angajaţi ai căror bunici au lucrat la Volkswagen. Vreau ca nepoţii lor să poată lucra şi ei aici", a asigurat Oliver Blume.
Comentează