DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Directorul Galeriei Uffizi apără controversata strategie de social media a faimoasei colecţii de artă, care include TikTok și influenceri

nasterea lui venus ufizzi

Directorul Galeriei Uffizi, Eike Schmidt, a apărat controversata strategie de social media a faimoasei colecţii de artă din Florenţa, care a inclus meme controversate pe TikTok sau poza unei influenceriţe pe post de Venus modernă pe Instagram, informează DPA.

Într-un interviu acordat ediţiei de duminică a ziarului italian La Repubblica, cunoscutul istoric al artei german a explicat că această strategie are scopul de a atrage entuziasmul generaţiilor mai tinere pentru exponatele Galeriei, potrivit agerpres.ro

Citește și: Tudorel Toader, atac fără precedent la Olguța Vasilescu! Cum s-ar fi opus fosta șefă a Muncii transpunerii Directivei privind spălarea banilor

"Avem o viziune democratică asupra muzeului: colecţiile noastre aparţin tuturor, nu doar unei elite culturale autoproclamate, şi în primul rând generaţiilor mai tinere", a declarat Schmidt (52 de ani), aflat la conducerea Uffizi din 2015.

Galeria Uffizi a postat recent pe contul său de Instagram o fotografie cu antreprenoarea şi influenceriţa Chiara Ferragni (33 de ani), în care aceasta pozează pantaloni scurţi şi bustieră în faţa celebrului tablou al lui Sandro Botticelli, "Naşterea lui Venus".

În textul însoţitor, Ferragni este descrisă drept "un fel de zeitate contemporană a erei reţelelor de socializare" şi comparată cu presupusa muză a lui Botticelli, Simonetta Vespucci, care a întruchipat idealul feminin al Renaşterii italiene.

Citește și: Marcel Vela face schimbări majore! Ordin privind preschimbarea permiselor eliberate de alte state

Postarea a primit peste 34.000 de aprecieri, dar şi unele critici.

Schmidt a deplâns "avalanşa de comentarii sexiste împotriva unei femei realizate prin propriile puteri".

Pe TikTok, Uffizi a primit numeroase reacţii după postarea unei imagini a celebrei "Medusa", de Michelangelo Merisi da Caravaggio, într-o versiune adaptată perioadei pandemice, cu gura şi nasul acoperite.

"Am fost printre primele muzee prezente pe TikTok", a declarat Schmidt pentru ziar. "Primesc scrisori de la părinţi care îmi spun cum copiii le-au cerut să viziteze Galeria Uffizi după ce au urmărit filmuleţe postate pe TikTok", a adăugat el.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.