Distribuţie Oltenia pune la dispoziţia furnizorilor de energie electrică o platformă online pentru acces permanent la istoricul de consum al clienţilor din Oltenia, potrivit unui comunicat remis, marţi, AGERPRES.
În lunile în care citirea aparatelor de măsură nu este posibilă (citirile periodice realizându-se de OR la fiecare 3 luni pentru clienţii casnici), utilizatorii finali au opţiunea de a transmite indexul autocitit către furnizorii de energie în perioada menţionată pe factură. În acest fel, facturile emise reprezintă consumul real al utilizatorilor.
În lipsa transmiterii indexului autocitit, pentru situaţia în care nu se realizează citirea contorului, utilizatorii finali primesc facturi estimate conform convenţiilor încheiate la contractul de furnizare energie electrică. Prin intermediul platformei, Distribuţie Oltenia poate identifica diferenţele dintre consumul estimat şi cel real şi poate efectua corecţiile necesare, direct în platformă.
Platforma realizată de Distribuţie Oltenia este disponibilă online, în baza unei adrese de e-mail şi a unei parole.
Încă de la începutul anului 2022, Distribuţie Oltenia le-a creat şi transmis credenţialele de logare tuturor furnizorilor de energie. Aceştia pot accesa platforma pentru orice loc de consum din Oltenia pentru care a fost încheiat un contract de distribuţie. În plus, furnizorii pot consulta platforma şi în cazul potenţialilor clienţi (cu informarea şi acceptul acestora).
În prezent, operatorul de distribuţie dezvoltă o platformă care le va permite şi consumatorilor de energie (utilizatorilor finali) să-şi consulte consumurile lunare dar şi curbele de consum înregistrate de contoarele inteligente cu transmisie de date.
Totodată, în prima parte a anului, Distribuţie Oltenia va finaliza dezvoltarea tehnică necesară care îi va permite să actualizeze valorile estimate de consum dacă se constată diferenţe semnificative în cantităţile solicitate de utilizatorul final şi cantităţile reale, măsurate la locul de consum.