Dr.Adina Alberts: Troleibuzele nu mai au ce căuta pe arterele Bucureștiului

Autor: Denisa Miron, Colaborator

Publicat: 09-06-2020

Actualizat: 09-06-2020

Article thumbnail

Sursă foto: STB - Societatea de Transport București

Medicul Adina Alberts e de părere că transportul urban cu troleibuzul ar trebui scos din totul din Capitală. Ea susține că pe lângă aspectul îngrozitor al liniilor de înaltă tensiune la care se alimentează aceste mijloace de transport, troleibuzele sunt depășite ca și mijloc de transport urban în secolul 21. Într-o postare pe pagina personală de Facebook, dr.Adina Alberts e de părere că trebuie să trecem la un alt nivel al transportului comun în Capitala României:

”De mai mulți ani circulă o glumă: „România are cele mai ECO troleibuze. Poluare ZERO, pentru că sunt împinse de călători!”

Aseară am fost invitata domnului Silviu Mănăstire în emisiunea „Dosar de politician” la postul B1 TV. Am spus în cadrul acestei emisiuni că troleibuzele nu mai au ce căuta pe arterele Bucureștiului.

Am primit foarte multe mesaje de susținere în urma acestei afirmații și doresc să vă prezint principalele aspecte care m-au dus către concluzia exprimată public.

După cum bine știți, troleibuzele sunt acele vehicule de transport în comun care folosesc energie electrică pentru deplasare. Ele sunt acționate prin „mățăraia” de cabluri suspendate pe traseele definite.

Pe lângă aspectul îngrozitor pe care aceste cabluri îl dau orașului, iată că aceste vehicule mai iau și foc – cum s-a întâmplat ieri, în Capitală, pe bulevardul Lascăr Catargiu, când un troleibuz s-a făcut scrum în câteva minute în urma unei defecțiuni tehnice.

În plus, neavând posibilitatea să se „abată” de la drum, troleibuzul fiind conectat la acele cabluri, să te ferească Dumnezeu să fii într-un astfel de vehicul atunci când întâlnește vreo mașină parcată aiurea. Stai în el și aștepți până vine reprezentantul Poliției Rutiere să constate, apoi să încearcă contactarea proprietarului, apoi se aduce platforma pentru a muta mașina din drum și tot așa într-un lanț de două ore în care stai în troleibuz și vezi cum în spatele lui se face coadă kilometrică de mașini. Iarna e și mai groaznic, când zăpada de pe șosele e împinsă pe prima bandă.

Aș putea continua la nesfârșit exemplele care atestă că troleibuzele sunt depășite de vremurile în care trăim și de traficul pe care trebuie să-l suporte Capitala. Poate în orașele mai mici, acest mijloc de transport în comun este unul încă eficient. În București, prea puțin spre deloc!

Aceste troleibuze, așa cum spuneam și în emisiunea domnului Mănăstire, trebuie înlocuite cu autobuze electrice.

Vă gândiți că acestea sunt mai scumpe și ar trebuie ca administrația publică să facă o investiție majoră?

Nu și dacă fac această înnoire de parc auto accesând fonduri europene! Nu și dacă socotesc cheltuielile de reparații, mentenanță și curentul consumant din „mățăraie” pentru aceste „rable”.

La Cluj s-au achiziționat astfel de autobuze cu 620.000 de euro bucata. Sunt dotate cu wi-fi, camere video de supraveghere, aer condiţionat şi podea joasă pentru persoanele cu dizabilităţi. Au fost achiziționate cu FONDURI ELVEȚIENE NERAMBURSABILE.

Un final argument este că nu suntem noi cei care au inventat roata – alte țări au renunțat de mult la aceste troleibuze, fix din considerentele enumerate mai sus. Practic, uneori e bine să mergem pe o cale deja bătătorită, pentru a ajunge la un grad de civilizație mai avansat.”, a argumentat dr.Adina Alberts pe pagina ei de Facebook.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri