DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

După ce l-a supărat pe Erdogan, redacţia Hurriyet îşi concediază redactorul şef

Cotidianul turc Hurriyet a anunţat miercuri seara numirea unui nou redactor-şef, la o zi după ce preşedintele Recep Tayyip Erdogan a criticat un articol publicat de ziar la sfârşitul săptămânii trecute care sugera existenţa unor tensiuni între guvern şi armată, relatează joi Reuters, conform agerpres.

Într-un anunţ făcut la bursa din Istanbul, Hurriyet a anunţat că a decis să-l numească pe cunoscutul jurnalist Fikret Bila în funcţia de redactor-şef şi membru al consiliului executiv. El l-a înlocuit pe Sedat Ergin, a precizat ziarul într-un scurt comunicat, fără a oferi un motiv pentru această schimbare.

Natura se dezlănţuie în China. Cel puţin şase persoane au fost UCISE

Hurriyet aparţine conglomeratului turc Dogan Holding, al cărui preşedinte onorific Aydin Dogan a fost citat miercuri să compară în faţa justiţiei pentru acuzaţii de contrabandă cu combustibil, a doua zi după ce preşedintele Erdogan a avertizat cotidianul Hurriyet că va 'plăti' pentru publicarea unui articol controversat privind tensiunile dintre armată şi guvern.

Preşedintele trustului care deţine Kanal D, acuzat de CONTRABANDĂ cu combustibil - FOTO

Aydin Dogan, care are 80 de ani, a condus până în 2010 conglomeratul ce-i poartă numele şi operează inclusiv în sfera energiei. Relaţiile lui Aydin Dogan cu preşedintele Erdogan şi formaţiunea de guvernământ AKP (Partidul Justiţiei şi Dezvoltării) au cunoscut tensiuni de-a lungul timpului. Actualele acuzaţii de contrabandă se referă la perioada în care Dogan Holding şi Isbank, cea mai mare bancă turcă listată, erau acţionari ai Petrol Ofisi, înainte de achiziţionarea companiei de către grupul austriac OMV, în 2010. Câteva publicaţii apropiate de guvernul turc au anunţat în februarie că Procuratura încearcă să-l condamne pe Aydin Dogan la 23 de ani de închisoare.

Marţi, preşedintele Erdogan a criticat cotidianul Hurriyet pentru publicarea unui articol controversat privind tensiunile dintre armată şi guvern. Articolul, publicat sâmbătă, sugerează că armata turcă este nemulţumită de măsurile luate recent de guvernul de la Ankara, menţionând între motivele de nemulţumire ridicarea recentă a interdicţiei privind portul vălului islamic pentru femeile care servesc în calitate de ofiţeri sau subofiţeri în armată. Armata a reacţionat la articol într-un comunicat publicat în aceeaşi zi, respingând 'critici deliberate şi nefondate'.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.