Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

'E absolut necesar să fie construită autostrada Comarnic-Braşov. E o prioritate pentru mine', spune Cătălin Drulă

Cătălin Drulă propus şi avizat favorabil în comisiile de specialitate ale Parlamentului pentru Ministerul Transporturilor a declarat că este o prioritate pentru el construirea autostrăzii Comarnic - Braşov. Acesta a adăugat că nu este o problemă de finanţare privind această autostradă, ci sunt nişte proceduri care sunt în curs de revizuire, studii de fezabilitate, potrivit news.ro.

„E absolut necesar să fie construită această autostradă. Problema cu foarte multe dintre aceste subiecte dureroase este că, dacă ne uităm în urmă 5, 10 sau 15 ani eram în acelaşi loc. Adică nu s-a întâmplat ceva între timp. Pentru a realiza autostrada Comarnic-Braşov avem nevoie de un proiect solid la bază.

Citește și: 'Am adus 300.000 de euro pentru campania din 2009-Situația mea și a soțului permitea', a spus Udrea în fața instanței -A explicat că nu știe nimic despre fapte

În momentul de faţă avem un studiu, care e la nivelul de studiu de fezabilitate. Nişte planşe cu alte cuvinte. Avem nevoie de studii geotehnice, de proiectul solid cu viaductele, cu tunelurile ca să o putem scoate la licitaţie. Fonduri europene există. Nu e o problemă de finanţare în momentul de faţă. E o prioritate pentru mine.

Sunt nişte proceduri care sunt în curs de revizuire, studii de fezabilitate. Nu mi-a plăcut că a fost depusă o singură ofertă. Dacă avem licitaţii care au o singură ofertă, de obicei înseamnă că nu a fost făcută bine acea licitaţie şi firmele private nu riscă să intre în ea”, a afirmat Cătălin Drulă, întrebat miercuri la Parlament cum vede că va fi finalizată autostrada Comarnic-Braşov.

El a adăugat că „printre altele construind acei 5 kilometri în acel fel în care au fost licitaţi, înseamnă că alternativa de traseu, aşa cum a fost gândită în 2013, pe sus prin versantul Baiului nu mai poate fi făcută, odată ce ai construit autostrada jos, în albie”.

„Da, e parte din reevaluarea acestui proiect pe care vreau să o facem. Unul dintre cele mai bune lucruri care începuseră era acel proiect cu Banca Mondială, care din păcate la o schimbare de Guvern a fost frânat şi ne-am pierdut şi credibilitatea cu acea instituţie. E o prioritate absolută pentru mine această autostradă, ca şi celelalte treceri montane, durerile noastre”, a completat Drulp.

Chestionat câţi kilometri de autostradă vor fi finanlizaţi anul acesta şi câţi urmează să fie în următorii 5 ani, Drulă a răspuns: „Pot să vă răspund tehnic la această întrebare. Sunt patru sectoare care ar avea şanse de a fi finalizate anul acesta. E vorba de Sebeş-Turda lotul 2 care ar trebui totuşi 100% să se finalizeze.

Sunt 24 de kilometri acolo. E vorba de 5 kilometri la Târgu Mureş-Ungheni, plus încă 5 kilometri de drum de legătură. Deci 10 kilometri am putea considera, e în stadiu foarte avansat şi ar trebui să fie finalizaţi. Apoi mai e în discuţie Craiova-Piteşti, acel lot din zona Balş-Slatina. Acolo sunt 40 de kilometri, dar trebuie să am o discuţie”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.