Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

'Educaţia are nevoie de mai multă atenţie', spune unul dintre fondatorii proiectului educaţional Super Teach

www.business-review.eu
Dragos Anastasiu

Educaţia este un domeniu cheie în România, care are nevoie de mai multe investiţii şi de mai multă atenţie pentru că are un rol esenţial în formarea unui sistem economic sănătos şi durabil în deceniile care vor urma, a declarat, Dragoş Anastasiu, preşedintele grupului Eurolines şi unul dintre fondatorii proiectului educaţional Super Teach, pentru news.ro.

Anastasiu a atras atenţia asupra rolului esenţial al educaţiei în crearea unei economii româneşti sustenabile pe termen lung. În acest context, educaţia din România are nevoie de mai multă atenţie şi de investiţii.

”Cu siguranţă, educaţia are nevoie mai multă atenţie: nu ne putem aştepta să avem o economie sănătoasă în următoarele decenii dacă nu ne pregătim pentru acest lucru. Dacă este, însă, ceva ce am învăţat este că nu putem aştepta la nesfârşit ca schimbarea să vină din exterior. Tocmai de aceea, mediul privat s-a activat, în ultimii ani, şi lansează propriile iniţiative pentru a schimba sistemul educaţional, SuperTeach fiind un exemplu în acest sens. Dacă începem cu transformarea mentalităţilor celor care stau la baza sistemului educaţional – şi anume, a profesorilor – putem să facem foarte multe schimbări”, a spus antreprenorul.

Citeşte şi: Beuran rămâne BLOCAT în casă încă 30 de zile - Tribunalul prelungeşte măsura preventivă a acestuia în dosarul de corupţie

Anastasiu a spus că, a discutat cu oameni de afaceri din străinătate, în urmă cu câţiva ani, despre situaţia economică a României şi despre posibile soluţii la actualele probleme.

”Când le-am povestit despre provocările cu care noi, antreprenorii, ne confruntăm, răspunsul lor a venit fără întârziere: “pentru a avea o economie mai bună, trebuie să investiţi în educaţie”. Logica este, de altfel, simplă – avem nevoie de resurse umane. Pentru ca resursa umană să fie capabilă să performeze la nivelul dorit, trebuie ca, pe lângă abilităţi, să avem şi mindsetul potrivit. Iar pentru a dezvolta un mindset corect în rândul tinerelor generaţii, trebuie să investim în pilonul de bază al sistemului educaţional – profesorii”, a spus Anastasiu.

În acest context, el a afirmat că a pornit proiectul SuperTeach, alături de Felix Tătaru, preşedintele GMP Group şi fondatorul Itsy Bitsy FM, Cristina Gheorghe, fondatoarea Institutului Dezvoltării Personale, şi Alexandru Ghiţă, fondatorul Grupului Educativa. Antreprenorul a atras atenţia asupra problemelor serioase cu care se confruntă unii copii din România, în contextul în care abandonul şcolar este o problemă semnificativă.

42% dintre copii trăiesc sub pragul sărăciei

”Avem exemple concrete de profesori în comunitatea SuperTeach care au avut răbdarea să-şi descopere cu adevărat copiii de la clasă şi să le înţeleagă provocările: unii au părinţii plecaţi în străinătate şi sunt nevoiţi să îngrijească gospodăria; alţii sunt fraţi care vin pe rând la şcoală pentru că au o singură pereche de încălţăminte. Abandonul şcolar poate îmbrăca diverse forme, iar faptul că 42% dintre copii trăiesc sub pragul sărăciei ar trebui să ne determine să investigăm mai atent faţetele lui”, a spus Anastasiu.

Antreprenorul a subliniat că nu există un profil standard al profesorului care participă la acest proiect, dar factorul comun este dorinţa de a schimba sistemul educaţional din România.

”Nu există un profil standard, avem profesori care predau atât în sistemul de stat, cât şi în cel privat. Ei provin atât din mediul urban, cât şi din cel rural şi predau la aproape toate nivelurile, începând de la grădiniţă, până la liceu. Au vârste cuprinse între 25 şi 55 de ani, iar în proporţie de 90% sunt femei. Factorul comun care ne aduce, însă, împreună este nevoia de a face lucrurile diferit. Cadrele didactice care ajung la conferinţele SuperTeach ştiu că pot schimba sistemul educaţional prin propriile iniţative”, a spus Anastasiu.

Totodată, antreprenorul atrage atenţia asupra profesorilor ”altfel”, care vor să aducă o schimbare în sistem, dar care se lovesc de izolare din partea celorlalţi.

”Când eşti un profesor ”altfel”, te loveşti deseori de sentimentul de izolare”

”Profesorii caută resurse şi oameni care să-i ajute să facă lucrurile diferit – să comunice mai bine cu copiii, să descopere metode inedite de predare, să înţeleagă cum se pot apropia de elevi pentru a crea relaţii cu valoare. Nu în ultimul rând, ei caută o comunitate cu care să rezoneze - când eşti un profesor ”altfel”, te loveşti deseori de sentimentul de izolare. Iar SuperTeach există tocmai pentru a-i ajuta să nu se mai simtă singuri şi să interacţioneze cu oameni asemenea lor”, a spus Anastasiu.

Omul de afaceri consideră că este dificil de spus care sunt cele mai mari probleme din prezent ale sistemului educaţional, în contextul în care fiecare lipsă este interconectată cu alte aspecte din sistemul educaţional, creând astfel un efect de domino. Totodată, legat de profesori, ei se confruntă cu numeroase provocări: cerinţele reduse de admitere în programele educaţionale, lipsa unui program funcţional pentru îndrumarea lor în primele etape ale carierei, evaluarea periodică pe parcursul carierei nu este legată de dezvoltarea profesională continuă.

”Mai mult decât atât, există o percepţie negativă asupra acestei profesii şi ca urmare, tot mai puţini tineri se îndreaptă către o carieră în învăţământ generând, în acelaşi timp, supraaglomerarea claselor. La acestea se adaugă lipsa digitalizării la clasă, dar şi în celelalte activităţi ale cadrelor didactice – iar faptul că birocraţia şi comisiile ocupă în continuare mult timp din activitatea profesorilor devine un factor de stres, care afectează performanţa pe termen lung. Dacă adăugăm nivelul extrem de solicitant al muncii de profesor, în sine, înţelegem că riscul ca ei să ajungă la epuizare (burnout) este foarte mare”, a spus Anastasiu.

Totodată, Anastasiu îi sfătuieşte pe tinerii, care vor să devină antreprenori, să nu caute succesul acolo unde le spun alţii să investească.

”Ce anume îi face unici şi cum pot folosi aceste abilităţi”

”Prima misiune pe care o au este să-şi dea seama care este, de fapt, potenţialul lor, ce anume îi face unici şi cum pot folosi aceste abilităţi pentru a crea ceva cu adevărat util societăţii. Tehnologia se schimbă într-un ritm atât de rapid încât devine imposibil să anticipăm industriile care vor exista peste 10 ani. Ce are succes acum s-ar putea să nu mai aibă în următorii 5 ani. Mindsetul nu ar trebui să fie centrat pe domeniile în care merită să investească, ci mai degrabă pe abilităţile pe care trebuie să le exploateze astfel încât să creeze o societate mai bună. Atâta timp cât creăm ceva care serveşte la nivel colectiv, rezultatele – inclusiv cele financiare – nu vor întârzia să apară”, a mai spus omul de afaceri.

Totodată, el a atras atenţia că talentul, munca, educaţia şi şansa contează în mod egal în drumul spre succes, iar talentul nesusţinut de muncă şi educaţie nu va ”înflori”.

”Iar, în lipsa unei şanse, nu va fi descoperit. Tocmai de aceea devine crucial ca profesorii – cei care ne formează ca oameni – să fie îndeajuns de prezenţi în relaţia cu elevii, pentru a le putea identifica potenţialul şi pentru a le oferi şansa să se dezvolte şi să iasă în evidenţă”, a mai spus Anastasiu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.