DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Efectele devastatoare ale Brexit-ului: Ce industrie uriașă e afectată din plin de șocul ieșirii Marii Britanii din UE

rfi.fr
Brexit

Şocul provocat de Brexit începe să afecteze industria auto din Marea Britanie, unde Vauxhall a redus numărul locurilor de muncă, Jaguar Land Rover intenţionează să restrângă producţia, iar liderii de sindicat se tem că acesta este numai începutul.

”Oamenii nu ar trebui să subestimeze pericolele aduse de Brexit. De ce ar continua Nissan să investească în nord-estul Marii Britanii dacă are o fabrică în Spania unde poate construi acelaşi automobil fără o taxă vamală de 10%?”, a spus John Cooper, lider sindical care a lucrat în industria auto în Ellesmere Port, unde Vauxhall construieşte modelul Astra de 50 de ani.

Citește și: O nouă aroganță maximă: Ce a spus Caroline Wozniacki, după ce Simona Halep i-a furat primul loc mondial

Taxele vamale şi alte obstacole din calea comerţului ar putea fi dezastruoase pentru industria auto, în condiţiile în care componentele traversează graniţele de mai multe ori în timpul procesului de fabricaţie.

Un exemplu este automobilul BMW Mini, fabricat la Oxford. Înainte de a ajunge pe linia de producţie, fiecare arbore cotit este fabricat în Franţa, livrat la fabrica de motoare a BMW din Hams Hall, lângă Birmingham, iar apoi la Steyr, Austria, pentru asamblare.

Aceasta este miza, în timp ce guvernul britanic încearcă să stabilească ce fel de relaţie comercială doreşte cu Europa după separare. O uniune vamală, pe care guvernul a exclus-o, ar elimina o parte din fricţiunile din viitoarele relaţii comerciale. Dar reglementările sunt un alt obstacol, iar cotele ar putea fi un altul, în funcţie de termenii acordului final.

Costul asamblării unui automobil în Marea Britanie ar putea creşte cu 2.372 de lire sterline (3.337 dolari), potrivit unui scenariu în care ar fi impuse taxe vamale de 10%, potrivit estimărilor firmei PA Consulting din Londra.

Cel mai probabil este ca Honda Motor şi Toyota Motor să închidă fabrici, pentru că cei doi producători japonezi exportă cea mai mare parte a automobilelor fabricate în Marea Britanie.

Citește și: Rusia reacționează DUR, după inculparea mai multor cetățeni ruși, în SUA, pentru amestec în alegerile din America: 'GOGOȘI'

Companiile străine nu vor rămâne ”dacă operaţiunile din Marea Britanie nu vor fi profitabile”, a declarat la începutul acestei luni ambasadoul Japoniei în Marea Britanie, Koji Tsuruoka, conform News.ro.

Asta nu înseamnă că muncitorii britanici care au votat pentru Brexit s-au răzgândit. Chiar lângă fabrica Haguar din Halewood, un bărbat a declarat că a votat pentru Brexit pentru că muncitorii care au migrat din alte state europene au dus la scăderea salariilor.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CITESTE SI

EXQUIS.RO

REVISTABLOGURILOR.RO

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.