Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Efectul Taylor Swift a dus, probabil, Super Bowl 58, la cea mai scumpă finală de NFL din istorie. Un loc 'la cucurigu' ajungând să coste 9.500 dolari (analiză)

bravonet.ro
Taylor Swift

Super Bowl este mult mai mult decât finala campionatului de fotbal american. Este un spectacol de divertisment, este un loc în care celebritățile pot fi văzute dar și un moment în care companiile pot accesa peste o sută de milioane de telespectatori avizi, care au așteptat un an întreg pentru a vedea noile reclame de la Super Bowl. Iar anul acesta a avut-o și pe Taylor Swift în tribune, fapt care a dus audiența TV la un record estimat la peste 123 de milioane de telespectatori, cea mai urmărită transmisiune TV live din SUA de la aselenizare încoace.

Super Bowl 58, finala campionatului de fotbal american din 2024, s-a încheiat la Las Vegas cu victoria în prelungiri a campionilor în exercițiu, Kansas City Chiefs. Numit de presă probabil cel mai scump Super Bowl din toate timpurile, acesta a dus la o creștere fulminantă a prețului locurilor din tribună. În acest an, prețul oficial al locurilor a fost de la 950 de dolari pentru un loc "la cucurigu" la 9.500 de dolari pentru unul la centrul terenului, dar valoarea de revânzare online a variat de la aproximativ 7.000 de dolari la peste 60.000 de dolari.

Acest Super Bowl a fost diferit și din alt punct de vedere. Povestea de dragoste dintre cântăreața americană extrem de populară, Taylor Swift, și jucătorul vedetă al echipei Chiefs, Travis Kelce, a ajutat NFL (National Footbal League - Liga americană de fotbal) să atragă noi categorii demografice. Cu Swift doar asistând la meciuri, fără să cânte, numărului de telespectatori ai NFL în rândul adolescentelor a crescut cu 53%, iar în rândul segmentului de vârstă 18-24 de ani, a înregistrat o creștere de 24%. Potrivit companiei Apex Marketing, "efectul Swift" a generat o valoare suplimentară de 331,5 milioane de dolari pentru brandurile Chiefs și NFL. Taylor a zburat din Japonia, unde ultima ei etapă a turneului Eras Tour s-a încheiat cu o zi înainte, pentru a asista la meci. Turneul ei este primul din istorie care a depășit 1 miliard de dolari în vânzări cu doar 60 de spectacole în jumătate de an. Prin comparație, Elton John a reușit să câștige peste 930 de milioane de dolari, dar din peste 350 de spectacole în 5 ani.

Când vine vorba de profitabilitate, NFL eclipsează fotbalul european. De exemplu, Dallas Cowboys a încheiat anul 2022 cu un profit de peste 460 de milioane de dolari, în timp ce Buffalo Bills a avut cel mai mic profit din NFL, cu 65 de milioane de dolari, dar mai mare decât cel al lui Manchester United, de 59 de milioane de dolari. Așadar, este o afacere foarte profitabilă. Din păcate, nu există nicio modalitate de a investi direct în NFL, în afară de a cumpăra o echipă, dacă se întâmplă să fii miliardar... Dar lucrurile care înconjoară NFL ar putea oferi oportunități pentru investitorii individuali.

În fiecare an, reclamele de la Super Bowl sunt așteptate cu nerăbdare de telespectatori - se spune ca sunt singurele reclame la care oamenii chiar vor să se uite intenționat. Companiile profită de faptul că beneficiază de atenția exclusivă a peste 100 de milioane de telespectatori și fac tot posibilul ca spoturile lor să fie printre cele de care telespectatorii își vor aduce aminte. Prima reclamă de 30 de secunde pentru Super Bowl I din 1967 a costat doar 42.500 de dolari sau, ajustată la inflație, ar fi costat 372 390,34 dolari, în banii de astăzi. Pentru ediția din 2024 a Super Bowl, costul reclamelor a fost estimat la aproximativ 7 milioane de dolari pentru 30 de secunde.

Anul acesta, europenii care urmăresc spectacolul l-au văzut pe Leo Messi într-o reclamă la o bere produsă de compania Anheuser-Busch, dar și un clip pentru UEFA Champions League. De asemenea, sectorul auto a fost prezent cu reclame la vehicule electrice de la BMW, Volkswagen și Kia. Am avut și Toyota, Hyundai și Kawasaki, dar niciunul de la marii producători auto din SUA. Snapchat, Doordash, Booking și compania de securitate cibernetică Crowdstrike au fost, de asemenea, prezente printre altele. Toate sunt companii listate la bursă, care caută atenția potențialilor clienți, dar și a investitorilor. Amazon, Microsoft, Alphabet - Google au avut și ele timpul lor de reclamă, cei trei giganți tehnologici fiind și în top 10 cele mai deținute de investitorii români pe platforma socială de tranzacționare și investiții eToro, pe locurile cinci, șase, și respectiv opt.

Pentru a răspunde interesului publicului, Taylor Swift a apărut pe ecran în timpul transmisiei TV de 12 ori, totalizând 53 de secunde sau, la prețul reclamei, notorietate de peste 12,3 milioane de dolari. Se pare că este un preț mic de plătit pentru "efectul Swift". În special, după fluierul final al unei finale emoționante, cu o răsturnare de situație de ultim moment care a adus victoria echipei Kansas City Chiefs în fața echipei San Francisco 49ers, Swift s-a alăturat festivităților entuziaste de pe teren și și-a sărutat iubitul, fotbalistul vedetă Travis Kelce, eveniment transmis, desigur, în direct de televiziune.

Bogdan Maioreanu, analist și comentator de piață al eToro, are peste 20 de ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și al investițiilor, precum și un background solid în jurnalism. A ocupat diferite poziții de conducere în zona de Corporate Banking în cadrul Raiffeisen Bank și OTP Bank, pentru a trece apoi la consultanță în afaceri, lucrând pentru mai multe companii printre care și IBM România. Bogdan are un Executive MBA de la Asebuss și Washington University.


Despre eToro

eToro este o platformă socială de tranzacționare și investiții care le permite utilizatorilor să își dezvolte cunoștințele și veniturile ca parte a unei comunități globale de investitori. eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. În prezent, eToro este o comunitate globală cu peste 35 de milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate urma strategiile celor care au avut cel mai mare succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține și vinde cu ușurință active, își pot monitoriza portofoliul în timp real și pot efectua tranzacții oricând doresc.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.