DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

EMA analizează cazuri ale unui sindrom inflamator multisistemic produs după vaccinarea cu Pfizer/BioNTech

smartradio.ro
vaccin doctor jenssen covid J&J

Agenţia Europeană pentru Medicamente (EMA) a anunţat vineri că analizează cazuri ale unui sindrom inflamator multisistemic produs după inocularea de vaccinuri anti-COVID-19, după ce un astfel de caz a fost raportat în urma vaccinării cu Pfizer/BioNTech, transmite Reuters.

Comitetul pentru siguranţă al EMA examinează sindromul inflamator multisistemic (MIS) după ce un tânăr în vârstă de 17 ani din Danemarca a fost diagnosticat cu acest sindrom. Tânărul şi-a revenit complet, conform EMA. https://www.ema.europa.eu/en/news/meeting-highlights-pharmacovigilance-risk-assessment-committee-prac-30-august-2-september-2021

Comitetul pentru siguranţă al EMA examinează şi cazuri de cheaguri de sânge semnalate în vene în urma vaccinării cu Johnson & Johnson, precizând că acest efect advers este diferit de un alt efect advers rar identificat anterior.

Citește și: SUA vor trimite peste 1,2 milioane de doze de vaccinuri împotriva COVID-19 în patru ţări din Africa

Producătorii de vaccinuri Pfizer şi J&J nu au răspuns deocamdată solicitărilor Reuters de a comenta acest subiect.

MIS produce inflamaţii în diferite părţi ale corpului precum şi stări de oboseală accentuată, febră, diaree, dureri stomacale, dureri de cap, dureri în piept şi dificultăţi în respiraţie. Acest sindrom a fost raportat şi ca efect secundar la copiii infectaţi cu noul coronavirus.

Citește și: S-au vaccinat DEGEABA: Varianta MIU, rezistentă la seruri, face RAVAGII în Columbia, anunță OMS

Adolescentul danez nu a trecut prin COVID-19, conform EMA, care a mai precizat că nu au fost modificate recomandările existente în UE pentru folosirea vaccinurilor anti-COVID-19, informează Agerpres.ro.

Tromboembolismul venos a fost inclus în planul de management al riscurilor pentru vaccinul J&J, fiind considerat o problemă de siguranţă ce trebuie studiată, conform EMA. Agenţia europeană de reglementare a medicamentelor examinează tromboembolismul venos ca posibil efect advers separat faţă de cheagurile de sânge cu trombocite scăzute.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.