DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Eurostat vine cu date NEAȘTEPTATE - Ce se întâmplă, de fapt, cu puterea de cumpărare a românilor

The Romania Journal
EUROSTAT

România a înregistrat, în luna martie a anului 2019, o creștere de 9,3% a volumului vânzărilor din retail, față de aceeași lună a anului precedent, clasându-se pe locul 2 la nivelul Uniunii Europene din punct de vedere al acestei evoluții, potrivit datelor transmise de Eurostat. conform Mediafax.

Citește și: Rareș Bogdan s-a DEZLĂNȚUIT la adresa lui Claudiu Manda: 'Nu știu ce a condus. Soția lui conduce casa'

Creșterea volumului vânzărilor din retail din luna martie 2019, comparativ cu luna februarie a aceluiași an, a fost de 0,6%.

În zona euro, în martie 2019, comparativ cu martie 2018, volumul vânzărilor din retail a crescut cu 3% pentru produsele nealimentare, cu 1,4% pentru carburanții auto și cu 0,7% pentru alimente, băuturi și tutun. În UE, acesta a crescut cu 4,4% pentru produsele nealimentare, cu 4,1% pentru combustibilii auto și cu 0,4% pentru alimente, băuturi și tutun

Dintre statele membre pentru care sunt disponibile date, cele mai mari creșteri anuale ale volumului total al vânzărilor din retail au fost înregistrate în Irlanda (+10,8%), România (+9,3%), Croația și Luxemburg (ambele + 8,6%). Scăderi au fost observate în Slovacia (-2%), Austria (-1%) și Belgia (-0,9%).

În martie 2019, în comparație cu februarie 2019, volumul ajustat sezonier al comerțului cu amănuntul a rămas neschimbat în zona euro și a crescut cu 0,3% în UE. În luna februarie 2019, volumul vânzărilor din retail a crescut cu 0,5% atât în ​​zona euro, cât și în UE.

În martie 2019, comparativ cu aceeași lună a anului precedent, indicele de vânzări cu amănuntul ajustat calendaristic a crescut cu 1,9% în zona euro și cu 2,9% în UE.

În zona euro, în martie 2019, în comparație cu februarie 2019, volumul vânzărilor din retail a crescut cu 0,6% pentru alimente, băuturi și tutun, în timp ce combustibilul auto a scăzut cu 0,6%, iar produsele nealimentare cu 0,4%. Pe de altă parte, la nivelul UE, acesta a crescut cu 0,5% pentru produsele alimentare, băuturi și tutun și cu 0,2% pentru produsele nealimentare, în timp ce combustibilul auto a rămas stabil.

Dintre statele membre pentru care există date, cea mai mare creștere a fost înregistrată în Lituania (+1,7%), Portugalia (+1,2%) și Regatul Unit (+1,1%), iar cea mai mare scădere a fost observată în Slovenia (-3,1%), Croația (-1,9%) și Austria (-0,8%).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.