Anul 2024 a reprezentat, pentru Visit Oradea, anul atingerii sau chiar depăşirii valorilor pre-pandemie, cu evenimente semnificative, mai mulţi turişti şi vizibilitate crescută online, a declarat joi, în conferinţă de presă, directorul general al Asociaţiei pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune (APTOR) (Visit Oradea), Alexandru Chira, potrivit Agerpres.
Acesta a prezentat raportul de activitate pentru Visit Oradea - APTOR pentru anul 2024, structurat pe o scurtă descriere a ceea ce a însemnat anul 2024 ca şi performanţă la nivel de destinaţie turistică, precum şi campaniile de promovare întreprinse anul trecut, campaniile de beneficii pentru atragerea turiştilor, indicatorii de performanţă în mediul online, târgurile de turism naţionale şi internaţionale, evenimentele organizate şi vizitele de studiu.
Ca elemente semnificative, majore, pentru anul trecut, Alexandru Chira a menţionat: concertul extraordinar cu Andrea Bocelli, în luna noiembrie, impactul de aproape 10 milioane de persoane pe canalele proprii de social media, depăşirea pragului de 235.000 de turişti.
"Pentru prima dată după anul 2019, am reuşit să depăşim unii indicatori care erau înainte de pandemie, aici mă refer la numărul de înnoptări: anul trecut au fost cu 4,5% mai multe înnoptări decât înainte de pandemie", a precizat Chira.
Alte evenimente semnificative au fost şi: primul spectacol organizat pe apă în cadrul Festiffal, pe râul Crişul Repede; depăşirea pragului psihologic de 100.000 de urmăritori pe pagina de Instagram Visit Oradea; un număr record de participanţi la Oradea Festifall, anume peste 120.000 de persoane şi cea mai bună lună decembrie de la înfiinţarea Visit Oradea, de aproape 31.000 de înnoptări.
Ca performanţă turistică, anul 2024 a reprezentat anul atingerii sau chiar depăşirii valorilor pre-pandemie, după recuperarea începută în anul 2022 şi continuată în 2023.
"Pentru Oradea anul 2024 a reprezentat o creştere moderată, creştere susţinută în ultimii 3 ani. Astfel, Oradea a avut cu peste 4% mai mulţi turişti decât în 2023, reprezentând primul an cu depăşirea înnoptărilor dinainte de pandemie, an referinţă 2019", a precizat directorul general Chira.
Capacitatea de cazare a destinaţiei, conform INS, a crescut de la 77 de unităţi de cazare, în anul 2023, la 86 în anul 2024, investiţii în proprietăţi mici.
Calendarul de evenimente al anului 2024 a inclus 31 de evenimente publice, unele dintre ele deja consacrate precum Festivalul Medieval, Oradea Festifall, Târgul de Crăciun, Sounds of Oradea Festival, Conferinţele Dilema Veche la Oradea, Unchain Fintech Festival, Oradea Nights Festival dar şi evenimente inedite precum Campionatul European de Înot în ape îngheţate, Olimpiada Robotics Championship. Peste 600.000 de persoane au participat la evenimentele din agenda culturală Visit Oradea din anul 2024.
Pe parcursul anului 2024, Visit Oradea a mai desfăşurat alte 59 de evenimente, în colaborare cu asociaţii, fundaţii, instituţii de educaţie şi cultură, organisme economice şi organizaţii publice şi private.
Raportat la alte destinaţii importante din România, Oradea şi-a consolidat şi în 2024 poziţia 8 în topul primelor destinaţiilor turistice ale ţării, după Bucureşti, Braşov, Constanţa, Cluj-Napoca, Sibiu, Iaşi, Timişoara.
Pe lângă târgurile de turism din ţară, Oradea a fost reprezentată pe plan internaţional la târgurile mari din Viena, Berlin şi Londra. După inaugurarea, în data de 3 iunie 2024, a primului zbor direct pe ruta Oradea-Varşovia, operat de compania poloneză LOT Polish Airlines, oraşul a devenit deschis spre vizitare şi explorare atât de către turiştii polonezi, cât şi de alţi turişti din oraşe importante din Europa de Vest, Asia, Canada şi America de Nord.
"Turişti din toate colţurile lumii au acum oportunitatea de a descoperi arhitectura unică, istoria bogată şi mozaicul cultural, etnic şi religios al oraşului nostru", a precizat Alex Chira.
Bugetul integral al APTOR pentru anul trecut a fost de 22,8 milioane de lei, din care 16 milioane de lei de la bugetul local, restul venituri proprii, cotizaţii, sponsorizări.
Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR - Visit Oradea) este o organizaţie de management al destinaţiei, realizată în baza unui parteneriat public-privat, demarat în anul 2015, între autoritatea locală din Oradea şi cei mai importanţi actori din domeniul turistic, din Oradea şi Băile Felix.
Comentează