- Pentru ENEL MUNTENIA SUD a fost preluat un pachet de 50% din acţiuni cu preţ total de subscriere de 394.862.725,44 Euro. Ulterior a avut loc o nouă emisie de acţiuni cu preţul total de subscriere de 425.236.755,84 Euro, rezultând o participaţie de 67,5%. Angajamentul de investiţii pentru preluarea acestui pachet de acţiuni a fost stipulat un angajament de investiţii pentru perioada 2009-2011, din partea grupului italian, în valoare de 220.000.000 Euro (2009 – 40 mil. euro, 2010 – 80 mil. euro, 2011 – 100 mil. euro)
- Pentru ENEL DOBROGEA a fost preluat un pachet de 24,62% din acţiuni cu preţ total de subscriere de 13.612.390 Euro. Ulterior a avut loc o nouă emisie de acţiuni, respectiv 35%, cu preţul total de subscriere de 29.771.520 Euro, rezultând o participaţie de 59,62%. Pentru preluarea acestui pachet de acţiuni nu a fost stipulat nici un angajament de investiţii
- Pentru ENEL BANAT a fost preluat un pachet de 24,62% din acţiuni cu preţ total de subscriere de 21.660.314 Euro. Ulterior a avut loc o nouă emisie de acţiuni, respectiv 35%, cu preţul total de subscriere de 47.373.054 Euro, rezultând o participaţie de 59,62%. Pentru preluarea acestui pachet de acţiuni nu a fost stipulat nici un angajament de investiţii.Astfel, prin intermediul S.C. ENEL SERVICII COMUNE S.A., partea italiană acoperă participaţia proprie cu capital prin folosirea beneficiilor realizate de ENEL. Această societate este folosită ca entitate comercială intermediară scoaterii din ţară a sumelor de bani obţinute prin capitalizarea orelor de lucru, sume de bani direcţionate către ENEL INVESTMENT HOLDING BV, societate comercială cu sediul în Amsterdam - Olanda, aflată în Grupul ENEL, sumele de bani revenind în ţară prin alte mecanisme de transfer ca sume aferente obligaţiilor de investiţii angajate de partea italiană. În sensul celor arătate, participaţia ca obligaţie de investiţie din partea acţionarului italian provine tot din profitul realizat de societatea la care coacţionar este Statul Român, respectiv ENEL MUNTENIA SUD, fără a putea fi cuantificată ca participaţie proprie a părţii italiene. În acest context, GUGU FLORIN a promis că va ţine cont de solicitarea lui DUMBRĂVEANU CLAUDIU SORIN, sens în care a avut întâlniri cu reprezentanţii SC Electro-Alfa International SRL, cu care a stabilit atribuirea în viitorul apropiat a unor contracte, deşi aceştia practicau preţuri peste cele ale pieţei în domeniu.Ca urmare, pe site-ul SEAP a apărut anunţul de atribuire nr. 142739/13.12.2013, pentru „Antrepriza lucrărilor în reţelele de medie tensiune aparţinând filialelor Banat şi Dobrogea ale ENEL”, printre firmele câştigătoare regăsindu-se şi SC Electro-Alfa International SRL.
- DUMBRĂVEANU CLAUDIU SORIN a contribuit în mod esenţial la reducerea sancţiunii de la 6% la 1,3%, precum şi a perioadei de aplicare a acesteia, respectiv doar până la finele anului 2013.
- În prima jumătate a anului 2013, DUMBRĂVEANU CLAUDIU SORIN, având o funcţie de decizie în cadrul ANRE, a pus în vedere numitului GUGU FLORIN că, în urma descoperirii unei duble taxări a certificatelor verzi către consumatori în anul 2012, ENEL Distribuţie Muntenia este pasibilă de sancţiuni constând în reducerea tarifelor de furnizare a energiei electrice cu 6%. Cu această ocazie, DUMBRĂVEANU CLAUDIU SORIN a condiţionat micşorarea procentului de reducere a tarifelor la 1,3 % (reprezentând o economie pentru ENEL de 2,5 milioane euro) de atragerea firmei SC Electro-Alfa International SRL în implementarea proiectului Smart Meter, ori de încheierea de către ENEL cu această societate a unor contracte de lucrări sau de achiziţie echipamente.
- De asemenea, reprezentanţi de la nivelul conducerii instituţiilor implicate în privatizarea S.C.ELECTRICA S.A. au în vedere favorizarea grupului italian ENEL în procedura de privatizare a S.C. NUCLEARELECTRICA S.A., unităţile 3 şi 4, în schimbul unor sume de bani.
- Pentru ENEL MUNTENIA SUD nu au fost respectate obligaţiile de investiţii, cu acordul tacit al autorităţilor române din cadrul A.N.R.E., investiţiile parţiale raportate fiind acceptate, fără procedurile de verificare şi control din partea reprezentanţilor ANRE, în schimbul unor sume de bani date cu titlu de mită persoanelor din comisiile de control şi recepţie. Neasumarea obligaţiilor de investiţii a fost constatată în anul 2012 de Curtea de Conturi a României.