Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Facebook a devenit Meta în urmă cu un an: Ce realizări a avut compania în această perioadă

cointelegraph.com
Mark Zuckerberg meta

A trecut puțin mai mult de un an de când gigantul rețelelor sociale Facebook și-a schimbat numele Meta la conferința Facebook Connect din 28 octombrie 2021.

Schimbarea numelui a reflectat ambițiile tot mai mari ale companiei de a transcende rețelele sociale din trecut și în lumea Web3, cripto, NFT și Metaverse - lumi virtuale în care consumatorii își vor petrece mai mult timp atât pentru muncă, cât și pentru joacă, conform cointelegraph.com.

În decembrie 2021, Meta și-a lansat proiectul de rețea socială de realitate virtuală Horizon Worlds, în timp ce a deschis și publicitatea pentru mai multe reclame cripto pe Facebook.

În aprilie 2022, au apărut rapoarte conform cărora compania a luat în considerare o monedă digitală concepută pentru a fi utilizată în Metaverse, numită intern „Zuck Bucks”, deși nu au mai fost văzute actualizări ale proiectului de atunci.

În mai, compania a depus cinci cereri de mărci comerciale pentru o platformă de procesare a plăților cu suport pentru criptomonede și active digitale numită Meta Pay.

În septembrie 2022, compania a anunțat că 2,9 miliarde de utilizatori vor avea posibilitatea de a posta obiecte digitale de colecție și NFT pe care le dețin pe Facebook și Instagram în 100 de țări, conectându-și portofelele.

Între timp, pe 11 octombrie, Meta a anunțat un parteneriat cu gigantul tehnologic Microsoft pentru a aduce o gamă de produse Microsoft Office 365 în platforma de realitate virtuală (VR) a Meta pentru a încerca să convingă alte companii să lucreze în medii virtuale.

Cu toate acestea, anul nu a venit fără provocări, mai ales când vine vorba de ambițiile Metaverse ale companiei.

Săptămâna trecută, CEO-ul și fondatorul Altimeter Capital a numit investiția de 10-15 miliarde de dolari pe an a Metaversului ca fiind „super-dimensionată și terifiantă”.

Raportul Meta al treilea trimestru pare să întărească aceste preocupări, prețul acțiunilor scăzând cu 23,6% după lansarea sa, în timp ce filiala de cercetare și dezvoltare în realitate virtuală a Meta, Reality Labs, a înregistrat o pierdere acumulată de 9,44 miliarde de dolari până acum în acest an.

Mulți își amintesc, de asemenea, de fiasco-ul Turnului Eiffel al lui Meta, când o imagine a avatarului CEO-ului Meta, Mark Zuckerberg, stând în fața unui Turn Eiffel virtual, a fost batjocorită din cauza imaginilor slabe.

content-image

Între timp, un raport din 15 octombrie de la The Wall Street Journal a sugerat că compania și-a redus obiectivul lunar de utilizatori activi pentru Horizon Worlds cu mai mult de jumătate, sugerând că metaversele companiei „nu se încadrează”.

Această reacție a fost atinsă de Zuckerberg în timpul apelului privind veniturile din T3 din 26 octombrie, menționând că „iterăm în aer liber” și că platforma socială Metaverse era încă o „versiune timpurie”.

„Este un fel de platformă de produse timpurii live și care evoluează rapid, dar, evident, mai are un drum lung de parcurs până va fi ceea ce aspirăm să fie”, a spus CEO-ul.

Cu toate acestea, gigantul tehnologic continuă să avanseze cu incursiunea sa în Web3 și în alte proiecte, inclusiv inteligența artificială, Zuckerberg menționând la apel că „suntem pe drumul cel bun cu aceste investiții”, iar compania „ar trebui să continue să investească masiv în aceste zone.”

Compania și-a dezvăluit recent cel mai recent set cu cască de realitate virtuală, Meta Quest Pro, în timpul unui eveniment virtual din 11 octombrie; împreună cu parteneriatul cu Microsoft și o nouă platformă de computer de la Reality Labs.

„Lucrul în metavers este o temă mare pentru Quest Pro. Există 200 de milioane de oameni care primesc computere noi în fiecare an, mai ales pentru serviciu.”

„Obiectivul nostru pentru linia Quest Pro în următorii câțiva ani este de a permite din ce în ce mai mulți dintre acești oameni să-și facă munca în realitate virtuală și mixtă, în cele din urmă chiar mai bine decât ar putea-o pe computere”, a spus Zuckerberg.

„Între motorul de descoperire AI, reclamele și platformele noastre de mesagerie de afaceri și viziunea noastră de viitor pentru metavers, acestea sunt trei dintre domeniile asupra cărora suntem foarte concentrați”, a adăugat el.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.