Platformele digitale precum Facebook sau Google vor respecta codul de conduită împotriva dezinformării elaborat de Comisia Europeană, pentru ca alegătorii 'să-şi formuleze informaţi opţiunile politice' la alegerile europarlamentare ce se vor desfăşura în mai 2019, a anunţat marţi comisarul european pentru economie digitală, Maria Gabriel, transmite agenţia EFE preluată de Agerpres.
Dosarul violenţelor din 10 august ar fi instrumentat ilegal. Ce a descoperit IJ la Parchetul General
'Cu acest cod facem un pas înainte către angajamente specifice care vor fi implementate începând de astăzi şi prin care vom avea mai multă transparenţă în campania politică', cu obiectivul de a oferi 'instrumente utilizatorilor astfel încât ei să-şi formuleze informaţi opţiunile politice', a indicat la o conferinţă de presă comisarul european.
Concret, platformele de internet se angajează să închidă conturile frauduloase sau pe acelea care răspândesc 'ştiri false', să controleze publicitatea electorală sau să coopereze cu entităţi independente de verificare a datelor.
Totuşi, grupul de lucru impulsionat de către Comisia Europeană pentru evaluarea acestui cod al bunelor practici a criticat marţi, pentru a doua oară, absenţa unor 'angajamente semnificative' şi a obiectivelor 'cuantificabile' în acest document.
Dar comisarul Maria Gabriel a asigurat că acesta 'este doar începutul', manifestându-şi speranţa că acest cod va conduce la 'o diminuare rapidă şi cuantificabilă a dezinformării online'.
Comisia Europeană va prezenta în luna decembrie o primă evaluare privind impactul acestui cod de conduită.