Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Facebook își va avertiza utilizatori asupra știrilor false. Se poate posta însă la liber

140630-facebook-emotions-1749_4f881e85b96bea3a796ae8d7e0ab44c4

Facebook a anuntat ca stirile care transmit informatii false vor fi marcate cu etichete de avertizare pentru utilizatori, informeaza CNN. 

Sub titlu va exista o eticheta de culoare rosie, ce va contine textul "disputat de o parte terta de fact-checking". Insa, cei de la Facebook au spus ca nu se va face in sine aceasta verificare, numita fact-checking. 

"Nu vrem sa fim arbitrii adevarului, dar, in schimb, ne vom baza pe comunitate si pe partile terte de incredere", a mentionat Mark Zuckerberg.

Partile terte vor fi reprezentate de organizatii de fact-checking, ale caror principii au fost redactate de organizatia de jurnalisti Poynter. 

"Vom utiliza plangerile din comunitatea noastra si alte semnale pentru a trimite anumite articole catre aceste organizatii. Daca organizatiile de fact-checking stabilesc ca o anumita stire este falsa, atunci aceasta va fi marcata ca stire disputata si vom avea un link spre un articol care explica de ce stirea respectiva nu este corecta", a declarat Adam Mosseri, vicepresedinte la Facebook.

Totusi, Facebook se va asigura ca utilizatorii vor putea, in continuare, sa posteze ceea ce doresc. 

"Dar utilizatorul va observa o avertizare legata de acea poveste disputata atunci cand o distribui", a explicat Mosseri.  

De asemenea, aceste stiri disputate vor aparea mai jos in cronologia utilizatorului, iar de acest lucru se va asigura algoritmul dezvoltat de Facebook.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.