Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Federația germană de fotbal cheama FIFA în instanță pentru interzicerea brățării OneLove

theguardian.com

Măsura vine după ce un lanț de supermarketuri a tăiat legăturile comerciale cu DFB în semn de protest față de scandalul de la Cupa Mondială, anunță The Guardian.

Federația germană de fotbal a declarat că intenționează să ia măsuri legale împotriva Fifa în legătură cu interzicerea brățărilor curcubeu OneLove la Cupa Mondială, în timp ce se confruntă cu decizia umilitoare a unuia dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din țară de a întrerupe legăturile comerciale din cauza acestei dispute.

DFB a refuzat să permită jucătorilor din Qatar să poarte brățările care promovează diversitatea și incluziunea, după ce organismul de conducere a fotbalului mondial a amenințat că va acorda cartonașe galbene căpitanilor echipelor, dar s-a confruntat cu o reacție rapidă, inclusiv din partea lanțului de supermarketuri REWE, care a devenit primul sponsor care a luat măsuri directe, anunțând că va renunța la campania publicitară în semn de protest față de această decizie.

Purtătorul de cuvânt al DFB, Stefan Simon, a confirmat pentru tabloidul Bild că a depus o plângere privind validitatea juridică a deciziei la tribunalul sportiv internațional, CAS, de la Lausanne. "Fifa ne-a interzis să folosim un simbol al diversității și al drepturilor omului. Aceasta a precizat că interdicția va fi legată de sancțiuni masive (de natura) sancțiunilor sportive, fără a concretiza exact ce înseamnă acest lucru. DFB dorește să clarifice dacă procedura Fifa este de fapt legitimă", a declarat el.

Simon a declarat că DFB speră să anuleze interdicția până la al doilea meci al Germaniei împotriva Spaniei de duminică, restabilind dreptul căpitanului său Manuel Neuer de a purta simbolul OneLove fără a fi sancționat.

Într-o declarație făcută înainte ca DFB să-și anunțe acțiunea în justiție, REWE a spus că dorește să se distanțeze fără echivoc de poziția adoptată de Fifa și de declarația făcută de președintele acesteia, Gianni Infantino, în weekend, în care a acuzat Occidentul de "ipocrizie" în relatările sale despre situația drepturilor omului din Qatar.

Linoel Souque, directorul executiv al lanțului de magazine cu sediul la Köln, care are vânzări globale anuale de 76,5 miliarde de euro (66 miliarde de lire sterline), a declarat că societatea nu poate accepta poziția Fifa. "Noi susținem diversitatea, iar fotbalul este diversitate. Comportamentul scandalos al Fifa este pentru mine, în calitate de director general al unei companii diverse, dar și de fan al fotbalului, absolut inacceptabil", a declarat el.

Decizia DFB a fost luată după ce Fifa a amenințat cluburile participante cu sancțiuni, inclusiv cu acordarea de cartonașe galbene jucătorilor, dacă nu se vor conforma. Germania, Anglia, Olanda, Belgia, Elveția, Țara Galilor și Danemarca și-au retras planurile de a permite căpitanilor lor să poarte banderolă.

Președintele DFB, Bernd Neuendorf, a declarat: "După părerea mea, aceasta este un fel de manifestare de putere din partea Fifa. Considerăm că acest lucru este mai mult decât frustrant, precum și un eveniment fără precedent în istoria Cupei Mondiale".

Compania de telecomunicații Deutsche Telekom a declarat marți că plănuiește să discute cu DFB, deși nu a precizat ce măsuri ar fi dispusă să ia. Volkswagen, Adidas, Lufthansa și Commerzbank, ceilalți parteneri comerciali ai DFB, se află, de asemenea, sub presiune pentru a reacționa.

Această dispută reflectă o stare de spirit în general descurajantă și adesea furioasă în Germania față de turneul găzduit în Qatar. Protestele au inclus demonstrații de stradă și un stadion a aprins 20.000 de lumânări în weekend pentru muncitorii migranți din Qatar care au murit, mulți dintre ei în procesul de construcție a instalațiilor pentru Cupa Mondială.

Unele baruri și pub-uri germane refuză să difuzeze turneul, în timp ce altele au anunțat că vor dona veniturile din vânzările de alcool către organizații caritabile pentru lucrătorii migranți.

Luna trecută, REWE a anunțat DFB că nu își va prelungi contractul de ani de zile cu DFB, dar nu a menționat o legătură cu Cupa Mondială. Albumul de autocolante disponibil în prezent în magazine, precum și pachetele de autocolante care trebuie să intre în el vor fi disponibile gratuit cu efect imediat, a declarat Souque. Toți banii deja obținuți din vânzările albumului de autocolante vor fi donați unei cauze adecvate, a adăugat el.

Souque a declarat că supermarketul a urat totuși succes echipei germane. "Suntem de partea voastră și vă încurajăm", a spus el. În sondaje, mai mult de jumătate dintre germani sunt în favoarea boicotării Cupei Mondiale, de către spectatori, sponsori și politicieni. Majoritatea au declarat că nu vor urmări meciurile la televizor și au existat multe critici la adresa televiziunii publice pentru că a plătit aproximativ 200 de milioane de euro pentru drepturile de difuzare a turneului. Mulți politicieni care erau programați să meargă în Qatar nu mai fac acest lucru.

Adevăratul test al sentimentelor fanilor fotbalului va fi meciul de miercuri după-amiază dintre Japonia și Germania. Nancy Faeser, ministrul de interne al Germaniei, a calificat interzicerea brățărilor drept o "greșeală masivă" din partea Fifa. "Fiecărui fan i se frânge inima să vadă cum Fifa pune povara acestui lucru și pe umerii jucătorilor", a spus ea.

Theo Zwanziger, un fost președinte al DFB, a declarat pentru Bild: "Mă bucur că DFB se apără acum de mașinațiunile extraordinare ale președintelui Fifa, Gianni Infantino, și că își duce cazul la TAS. Orice altceva nu ar fi făcut decât să dăuneze și mai mult credibilității DFB", a spus el.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.