Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

FIA a decis să se renunţe la sistemul hibrid la categoria regină din WRC, începând din 2025

fiaerc.com
wrc automobilism

Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a anunţat miercuri, în cadrul Consiliului Mondial al sportului automobilistic, că Rally1, categoria regină a Campionatului Mondial de Raliuri (WRC), nu va mai utiliza sistemul hibrid începând din 2025, informează L'Equipe, potrivit Agerpres.

De mai multe luni, FIA analizează modalităţile de relansare a Campionatului Mondial de Raliuri, care suferă din cauza lipsei de constructori şi a atractivităţii.

În cadrul reuniunii de miercuri au fost anunţate primele măsuri, iar cea mai importantă dintre ele o reprezintă renunţarea la sistemul hibrid, apărut în 2022 la categoria Rally1, reprezentată în acest sezon de Toyota, Hyundai şi Ford M-Sport.

"Actuala categoria Rally1 va continua să fie vehiculul emblematic al WRC, atât în 2025, cât şi în 2026, dar cu modificări pentru a reduce costurile şi performanţele. Unitatea hibridă va fi suprimată, dar scăderea performanţei va fi compensată de o reducere a greutăţii totale, o reducere a flanşei de admisie a aerului şi a aerodinamicii", se precizează într-un comunicat al FIA.

Un nou regulament tehnic va fi publicat în luna iunie, care va viza sezonul 2025 şi anii următori. În ceea ce priveşte Rally2, echipele care participă la rundele WRC vor putea beneficia de un kit WRC pentru a-şi apropia performanţa de cea a unui Rally1.

Dincolo de latura tehnică, FIA a anunţat şi măsuri privind promovarea Campionatului sau organizarea de raliuri. Astfel, organizatorii urmează să se bucure de o mai mare libertate în elaborarea traseului, în special în ziua startului şi a numărului de etape şi kilometri, dar fiecare etapă trebuie să se încheie cu un Power Stage, duminică după-amiază. Acest lucru ar trebui să deschidă uşa unor raliuri sprint mai scurte şi va exista posibilitatea de a utiliza asistenţa mobilă folosind vehicule mici care transportă un număr limitat de piese.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.