Un nou studiu arată că finanțarea școlilor prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) a avut un impact pozitiv asupra rezultatelor elevilor, mai ales în școlile aflate în zone cu risc educațional ridicat.
Analiza a comparat 1.402 școli care au primit finanțare cu 1.255 de școli eligibile care nu au fost finanțate în prima rundă. Până la finalul anului școlar 2022–2023, școlile sprijinite prin PNRAS au înregistrat îmbunătățiri vizibile: a crescut stabilitatea cadrelor didactice, rata de promovare a fost mai mare, iar participarea elevilor la Evaluarea Națională s-a îmbunătățit.
În schimb, școlile nefinanțate au evoluat mai lent, fapt ce arată că lipsa sprijinului financiar poate menține problemele deja existente.
„Comparativ cu școlile care nu au beneficiat de finanțare, școlile sprijinite prin PNRAS au înregistrat îmbunătățiri mai consistente pe toți indicatorii analizați, demonstrând importanța continuării acestui tip de finanțare. Rezultatele sugerează că viitoarele intervenții ar trebui să fie mai personalizate, având în vedere particularitățile fiecărei categorii de risc, și mai concentrate pe școlile cu risc ridicat, pentru a maximiza impactul asupra reducerii abandonului școlar și creșterii performanței academice”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației și Cercetării.
Potrivit sursei citate, după doi ani de la implementarea programului, 634 de școli finanțate (adică 45% dintre cele 1.409 sprijinite) au trecut de la un nivel de risc ridicat la unul mediu sau scăzut. S-a depășit, astfel, ținta stabilită prin PNRR de a sprijini 625 de școli să obțină progrese clare.
Comentează