Producătorul auto Ford Motor a renunţat la societatea sa mixtă cu firma Mahindra & Mahindra Ltd (M&M) din India, din cauza dificultăţilor provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmite Reuters.
Cele două companii au precizat, în comunicate separate, că decizia a fost cauzată de dificultăţile cu care s-a confruntat economia mondială în ultimele 15 luni, ceea ce a determinat firmele să-şi reanalizeze priorităţile privind alocarea capitalului.
"Economia mondială şi mediul de afaceri nu mai sunt la nivelul la care erau în octombrie 2019. Termenul limită pentru finalizarea tranzacţiei era 31 decembrie, iar cele două companii au decis să renunţe la acord'', a declarat purtătorul de cuvânt al Ford, T. R. Reid.
Ford şi grupul indian Mahindra & Mahindra anunţaseră în octombrie 2019 semnarea unui acord privind înfiinţarea unei societăţi mixte în India, o decizie menită să reducă riscurile pentru afacerea locală a grupului auto american şi să scadă costurile dezvoltării şi producerii de vehicule pentru pieţele emergente.
Societatea, evaluată la 275 de milioane de dolari, va da posibilitatea Ford să înregistreze Mahindra ca partener pentru dezvoltarea şi vânzarea de vehicule în India şi pe pieţele emergente, folosind facilităţile de producţie ale grupului auto american din această ţară.
De asemenea, Ford îşi schimbă strategia pentru India, unde nu s-a aliat cu alţi producători locali. În ultimele decenii, producătorul auto american a investit peste două miliarde de dolari în India, dar are o cotă de piaţă de doar 3%, în condiţiile în care grupul Maruti Suzuki deţine 50% din piaţă.
În octombrie 2019, Ford şi Mahindra and Mahindra estimau că vor lansa trei noi SUV-uri, şi vor dezvolta împreună vehicule electrice pentru pieţele emergente. Întrebat dacă acele planuri au fost anulate, Reid a răspuns: "La acest moment, nu putem vorbi decât de renunţarea la societatea mixtă".
Oficialii Ford au precizat că operaţiunile independente în India vor continua.
Obiectivul Ford este să ajungă la o marjă de profit de 8% pe plan global. Reid a declarat că strategia va continua, când a fost întrebat dacă Ford va căuta un alt parteneriat cu un producător auto în sud-estul Asiei.
Analiştii apreciază că India ar putea deveni o piaţă cheie pentru vehiculele electrice, deoarece Guvernul vrea să elimine motoarele cu combustie internă până în 2030.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.
Ford a renunţat la societatea mixtă cu Mahindra
Articole Similare

550
VIDEO România, în pericol de blackout la iarnă! Avertismentul sumbru făcut de ministrul Energiei
550

13
Cristian Popa (BNR): Piața monetară s-a echilibrat, indicele ROBOR a coborât la 6,50%
13

29
Surpriză pe piața muncii: tot mai mulți români de peste 45 de ani își caută activ job
29

2.006
VIDEO Dezvăluire halucinantă: România a ajuns să plătească 27.000 de lei pe un megawatt și am vândut cu un leu
2.006

1.457
VIDEO Cum a ajuns România să aibă cea mai scumpă energie din lume, dar hidrocentralele zac nefinalizate? Explicațiile ministrului Bogdan Ivan
1.457

1.332
Supriză pentru utilizatorii de cartele mobile Telekom: Din noiembrie vor fi portați către Digi
1.332

39
Premieră mondială: Shein va deschide primele sale magazine permanente în Franţa
39

45
11 stații de încărcare pentru mașini electrice au fost instalate pe Autostrada A1, în cadrul unui proiect co-finanţat de UE
45

48
Datele meteo europene ating un nivel record de cerere: inteligența artificială accelerează interesul
48

3.305
VIDEO După mult timp mai vine și o veste bună de la Guvern: Nu mai suntem în acest pericol
3.305

120
Cristina Chiriac a fost reconfirmată, pentru al treilea mandat consecutiv, la şefia CONAF
120

47
CFR SA a emis ordinul pentru proiectarea Lotului 5 Craiova - Caransebeş
47

1.722
'Incompatibilitate' - ANI îl scoate din joc pe șeful companiei de stat Conpet. Cine preia conducerea interimară
1.722
Comentează