Producătorul auto Ford Motor a renunţat la societatea sa mixtă cu firma Mahindra & Mahindra Ltd (M&M) din India, din cauza dificultăţilor provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmite Reuters.
Cele două companii au precizat, în comunicate separate, că decizia a fost cauzată de dificultăţile cu care s-a confruntat economia mondială în ultimele 15 luni, ceea ce a determinat firmele să-şi reanalizeze priorităţile privind alocarea capitalului.
"Economia mondială şi mediul de afaceri nu mai sunt la nivelul la care erau în octombrie 2019. Termenul limită pentru finalizarea tranzacţiei era 31 decembrie, iar cele două companii au decis să renunţe la acord'', a declarat purtătorul de cuvânt al Ford, T. R. Reid.
Ford şi grupul indian Mahindra & Mahindra anunţaseră în octombrie 2019 semnarea unui acord privind înfiinţarea unei societăţi mixte în India, o decizie menită să reducă riscurile pentru afacerea locală a grupului auto american şi să scadă costurile dezvoltării şi producerii de vehicule pentru pieţele emergente.
Societatea, evaluată la 275 de milioane de dolari, va da posibilitatea Ford să înregistreze Mahindra ca partener pentru dezvoltarea şi vânzarea de vehicule în India şi pe pieţele emergente, folosind facilităţile de producţie ale grupului auto american din această ţară.
De asemenea, Ford îşi schimbă strategia pentru India, unde nu s-a aliat cu alţi producători locali. În ultimele decenii, producătorul auto american a investit peste două miliarde de dolari în India, dar are o cotă de piaţă de doar 3%, în condiţiile în care grupul Maruti Suzuki deţine 50% din piaţă.
În octombrie 2019, Ford şi Mahindra and Mahindra estimau că vor lansa trei noi SUV-uri, şi vor dezvolta împreună vehicule electrice pentru pieţele emergente. Întrebat dacă acele planuri au fost anulate, Reid a răspuns: "La acest moment, nu putem vorbi decât de renunţarea la societatea mixtă".
Oficialii Ford au precizat că operaţiunile independente în India vor continua.
Obiectivul Ford este să ajungă la o marjă de profit de 8% pe plan global. Reid a declarat că strategia va continua, când a fost întrebat dacă Ford va căuta un alt parteneriat cu un producător auto în sud-estul Asiei.
Analiştii apreciază că India ar putea deveni o piaţă cheie pentru vehiculele electrice, deoarece Guvernul vrea să elimine motoarele cu combustie internă până în 2030.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.
Ford a renunţat la societatea mixtă cu Mahindra
Articole Similare

31
Craiova, Braşov, Sibiu şi Bucureşti se află în topul preferinţelor turiştilor pentru târgurile de Crăciun: preţurile medii la cazare în marile oraşe pornesc de la 160–170 euro pe sejur (studiu)
31

8
Bursa de la Bucureşti a închis în creştere prima şedinţă de tranzacţionare a acestei săptămâni
8

3.392
Un retailer care vinde produse la doi euro deschide un nou magazin în România
3.392

1.027
Moţiunea simplă la adresa ministrului Energiei a fost respinsă - Bogdan Ivan a pus gând rău șmecherilor din domeniu: "Dacă unii s-au comportat ca într-un Vest Sălbatic şi au permis preţuri speculative, aceste lucruri vor înceta"
1.027

1.102
UPDATE Glasul roților de tren în Parlament - Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, față în față cu moțiunea AUR: "România merge înainte pe șine moderne, electrificate și sigure"
1.102

57
Ford începe vânzarea de mașini rulate pe platforma Amazon
57

50
Spania pregătește un tren sub două ore între Madrid și Barcelona
50

60
Cehia își asigură viitorul energetic. Investește 19 miliarde de dolari în noi reactoare nucleare
60

74
Veste bună pentru culturile de porumb și floarea-soarelui: România ia măsuri împotriva unui dăunător periculos
74

5.084
Bolojan le spune primarilor să se pregătească: fonduri puține, proiecte amânate, investiții blocate
5.084

10.500
Șefa unei companii de stat, șocată de propriul salariu: 'Aoleu… mult' / Averea pe care o câștigă lunar Manuela Pătrășcoiu, nuca tare din CNI
10.500

5.582
Taxele locale cresc cu 75,25%. Anunțul primarului Constantin Toma
5.582

3.011
UE ne cere taxe mai multe și mai mari! Comisia Europeană a revizuit în jos creșterea economică a României pe 2025 și 2026
3.011


















Comentează