Producătorul auto brazilian CAOA a semnat un acord de confidenţialitate pentru a negocia potenţiala achiziţie a fabricii Ford din Sao Bernardo do Campo, o suburbie a oraşului Sao Paulo, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul potrivit Agerpres.
Reprezentanţii Ford şi CAOA nu au comentat informaţia.
În februarie, Ford anunţase că-şi va închide cea mai veche fabrică din Brazilia şi va renunţa la producerea camioanelor grele în America de Sud, o decizie care ar putea duce la concedierea a 3.000 de angajaţi. Aici se produc camioanele F-4000 şi F-350, precum şi modelul Ford Fiesta, ale cărui vânzări au scăzut.
În urma anunţului, guvernatorul statului Sao Paulo, Joao Doria, a încercat să găsească un cumpărător pentru uzină.
Luna trecută, Reuters a anunţat că CAOA şi alte două companii sunt interesate de preluarea fabricii Ford.
CAOA produce maşini pentru Hyundai, deţine o participaţie de 50% în subsidiara braziliană a grupului Chery din China şi este cel mai mare distribuitor al Ford în Brazilia.
Decizia Ford îşi închide cea mai veche fabrică din Brazilia face parte din planul de reorganizare pe plan global, care va duce la concedieri masive, închideri de fabrici şi costuri de 11 miliarde de dolari.
În Brazilia, vânzările de maşini şi camioane Ford au crescut cu 10% în perioada 2017 - 2018, în timp ce piaţa auto din statul sud-american a înregistrat o creştere de 15%.
Pe piaţa camioanelor din Brazilia, Ford concurează cu Mercedes Benz şi Volkswagen.
Recent, Ford a anunţat că va opri din mai 2019 fabricarea maşinilor sale compact Focus în Argentina, în încercarea de a-şi reduce pierderile la operaţiunile din America de Sud.
Compania va continua să producă camionetele Ranger la uzina sa din Pacheco (Argentina), care are aproximativ 3.440 de angajaţi.
Odată unul dintre cele mai populare modele Ford, Focus nu va mai fi produs după 2019 în America, deşi producţia ar urma să continue în China şi Europa, unde au fost lansate versiuni restilizate.
Ford a precizat că o mare a clienţilor săi din America de Sud, ca şi cei din America de Nord, preferă SUV-urile şi crossover-urile în locul automobilelor de pasageri tradiţionale, cum este Focus.
Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent şi pe piaţa din România.
Ford ar putea vinde fabrica din Brazilia companiei locale CAOA
Explorează subiectul
Articole Similare

55
China și Rusia lansează cel mai scump proiect de gaze din lume: acord istoric între cele două puteri
55

627
A fost publicat raportul despre afacerea Nordis Mamaia Wave: ce a constatat administratorul judiciar
627

16
Sondaj Eurochambres: Mediul de afaceri din România semnalează înrăutățirea așteptărilor economice pentru 2026
16

29
Program de 150 de milioane de euro pentru stocarea energiei în municipii: anunț făcut de ministrul Energiei
29

1.800
BNR a dat în judecată o fostă asistentă medicală: La mijloc sunt despăgubiri pentru 18,4 kg de aur
1.800

1.030
Americanii intră în cursa pentru Lukoil - Se evaluează mai multe opţiuni pentru cumpărarea activelor globale ale companiei petroliere ruseşti
1.030

45
Craiova, Braşov, Sibiu şi Bucureşti se află în topul preferinţelor turiştilor pentru târgurile de Crăciun: preţurile medii la cazare în marile oraşe pornesc de la 160–170 euro pe sejur (studiu)
45

11
Bursa de la Bucureşti a închis în creştere prima şedinţă de tranzacţionare a acestei săptămâni
11

3.820
Un retailer care vinde produse la doi euro deschide un nou magazin în România
3.820

1.048
Moţiunea simplă la adresa ministrului Energiei a fost respinsă - Bogdan Ivan a pus gând rău șmecherilor din domeniu: "Dacă unii s-au comportat ca într-un Vest Sălbatic şi au permis preţuri speculative, aceste lucruri vor înceta"
1.048

1.108
UPDATE Glasul roților de tren în Parlament - Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, față în față cu moțiunea AUR: "România merge înainte pe șine moderne, electrificate și sigure"
1.108

58
Ford începe vânzarea de mașini rulate pe platforma Amazon
58

55
Spania pregătește un tren sub două ore între Madrid și Barcelona
55


















Comentează