Producătorul auto brazilian CAOA a semnat un acord de confidenţialitate pentru a negocia potenţiala achiziţie a fabricii Ford din Sao Bernardo do Campo, o suburbie a oraşului Sao Paulo, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul potrivit Agerpres.
Reprezentanţii Ford şi CAOA nu au comentat informaţia.
În februarie, Ford anunţase că-şi va închide cea mai veche fabrică din Brazilia şi va renunţa la producerea camioanelor grele în America de Sud, o decizie care ar putea duce la concedierea a 3.000 de angajaţi. Aici se produc camioanele F-4000 şi F-350, precum şi modelul Ford Fiesta, ale cărui vânzări au scăzut.
În urma anunţului, guvernatorul statului Sao Paulo, Joao Doria, a încercat să găsească un cumpărător pentru uzină.
Luna trecută, Reuters a anunţat că CAOA şi alte două companii sunt interesate de preluarea fabricii Ford.
CAOA produce maşini pentru Hyundai, deţine o participaţie de 50% în subsidiara braziliană a grupului Chery din China şi este cel mai mare distribuitor al Ford în Brazilia.
Decizia Ford îşi închide cea mai veche fabrică din Brazilia face parte din planul de reorganizare pe plan global, care va duce la concedieri masive, închideri de fabrici şi costuri de 11 miliarde de dolari.
În Brazilia, vânzările de maşini şi camioane Ford au crescut cu 10% în perioada 2017 - 2018, în timp ce piaţa auto din statul sud-american a înregistrat o creştere de 15%.
Pe piaţa camioanelor din Brazilia, Ford concurează cu Mercedes Benz şi Volkswagen.
Recent, Ford a anunţat că va opri din mai 2019 fabricarea maşinilor sale compact Focus în Argentina, în încercarea de a-şi reduce pierderile la operaţiunile din America de Sud.
Compania va continua să producă camionetele Ranger la uzina sa din Pacheco (Argentina), care are aproximativ 3.440 de angajaţi.
Odată unul dintre cele mai populare modele Ford, Focus nu va mai fi produs după 2019 în America, deşi producţia ar urma să continue în China şi Europa, unde au fost lansate versiuni restilizate.
Ford a precizat că o mare a clienţilor săi din America de Sud, ca şi cei din America de Nord, preferă SUV-urile şi crossover-urile în locul automobilelor de pasageri tradiţionale, cum este Focus.
Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent şi pe piaţa din România.
Ford ar putea vinde fabrica din Brazilia companiei locale CAOA
Explorează subiectul
Articole Similare

945
VIDEO România, în pericol de blackout la iarnă! Avertismentul sumbru făcut de ministrul Energiei
945

17
Cristian Popa (BNR): Piața monetară s-a echilibrat, indicele ROBOR a coborât la 6,50%
17

34
Surpriză pe piața muncii: tot mai mulți români de peste 45 de ani își caută activ job
34

2.141
VIDEO Dezvăluire halucinantă: România a ajuns să plătească 27.000 de lei pe un megawatt și am vândut cu un leu
2.141

1.522
VIDEO Cum a ajuns România să aibă cea mai scumpă energie din lume, dar hidrocentralele zac nefinalizate? Explicațiile ministrului Bogdan Ivan
1.522

1.368
Supriză pentru utilizatorii de cartele mobile Telekom: Din noiembrie vor fi portați către Digi
1.368

42
Premieră mondială: Shein va deschide primele sale magazine permanente în Franţa
42

47
11 stații de încărcare pentru mașini electrice au fost instalate pe Autostrada A1, în cadrul unui proiect co-finanţat de UE
47

49
Datele meteo europene ating un nivel record de cerere: inteligența artificială accelerează interesul
49

3.318
VIDEO După mult timp mai vine și o veste bună de la Guvern: Nu mai suntem în acest pericol
3.318

121
Cristina Chiriac a fost reconfirmată, pentru al treilea mandat consecutiv, la şefia CONAF
121

47
CFR SA a emis ordinul pentru proiectarea Lotului 5 Craiova - Caransebeş
47

1.728
'Incompatibilitate' - ANI îl scoate din joc pe șeful companiei de stat Conpet. Cine preia conducerea interimară
1.728
Comentează