Constructorul auto american Ford preferă să închidă uzina de la Blanquefort (sud-vestul Franţei) în loc să negocieze o preluare de către grupul belgian Punch, a declarat luni ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, care s-a declarat în "total dezacord" cu această opţiune, informează AFP şi Reuters, preluate de Agerpres.
"Am avut vineri o discuţie telefonică cu preşedintele Ford care m-a anunţat că între o preluare a uzinei de la Blanquefort de către Punch şi închiderea ei, varianta preferată de Ford este închiderea uzinei. Sunt în total dezacord cu această variantă", a spus Bruno Le Maire cu ocazia unei întâlniri cu aleşii locali şi reprezentanţii sindicatelor de la această uzină unde lucrează aproximativ 850 de salariaţi.
"Dacă ei cred că pot pune cheia sub preş fără ca statul francez sau colectivităţile locale să reacţioneze se înşală. Ne vom bate pentru a îi împiedica să facă acest lucru. Nimic nu justifică această închidere", a adăugat Le Maire, precizând că statul francez este gata să investească cinci milioane de euro în uzina de la Blanquefort, în suburbiile oraşului Bordeaux. "Aş dori să ne mobilizăm cu toţii pentru a menţine activitatea industrială la uzina de la Blanquefort, în loc să fie închisă, şi vom milita pentru o preluare de către Punch care este o firmă solidă, cu o bună reputaţie şi care şi-a dovedit capacitatea de a prelua o activitate industrială", a insistat ministrul francez al Economiei.
La finele lunii februarie, Ford a anunţat că va înceta orice investiţii în uzina de la Blanquefort, care produce cutii de viteze, şi că va căuta un cumpărător pentru această uzină care funcţionează din 1972. La rândul său, Bruno Le Maire anunţa în urmă cu o lună că au fost făcute progrese în negocierile pentru preluarea acestei uzine de către firma Punch, care este specializată în producţia de componente auto şi care a preluat deja fost uzină General Motors de la Strasbourg (estul Franţei), care producea la rândul său cutii de viteze.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului Eco.
Ford preferă să închidă uzina de la Blanquefort decât să o vândă grupului belgian Punch
Articole Similare

40
Amenzi mai mari pentru șoferi în 2026. Punctul de amendă va crește odată cu salariul minim
40

1.124
Radu Miruță își cere scuze după ce a folosit expresia „țigan”
1.124

1.339
UE dă Ucrainei 90 de miliarde de euro, cu șanse mici să-i mai recupereze! Kievul: „De facto împrumut nerambursabil" / Trei țări nu dau nimic
1.339

705
România a depus a patra cerere de plată PNRR: Sunt 62 de ţinte şi jaloane exclusiv din componenta de bani nerambursabili
705

291
Complexul Lia Manoliu va fi modernizat. Investiții de 100 de milioane de lei
291

80
Noul Terminal al Aeroportului Internațional Craiova a devenit complet operational
80

3.846
Peste 3.700 de angajați din Arad vor fi concediați de sărbători: Compania mai are sedii în încă trei orașe
3.846

1.690
Apare o nouă taxă în Capitală: cine e vizat?
1.690

63
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene: „Asta înseamnă banii europeni: modernizează România!”
63

74
Realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu începe din 19 ianuarie 2026
74

3.992
FOTO Fix înainte de Crăciun se deschide o nouă autostradă în România, de 50 de km: se mai montează doar ultimele elemente de siguranță
3.992

2.509
Tarifele la energie explodează! Taxa care crește facturile de la 1 ianuarie
2.509

241
Pașaportul României urcă pe locul 2 la nivel mondial în clasamentul celor mai căutate documente
241

















Comentează