Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Formula E - Cea de-a 100-a cursă, marchează sfărșitul unei ere

forbes.com
formula e

Formula E organizează în acest weekend cea de-a 100-a cursă, cu o dublă în Coreea de Sud, care marchează sfârșitul unei ere pentru seria electrică și care, probabil, se va încheia cu cucerirea titlului de către belgianul Stoffel Vandoorne, la despărțirea de Mercedes.

De la debutul din 2014, în jurul stadionului construit pentru Jocurile Olimpice de vară de la Beijing din 2008, Formula E atinge duminică pragul de 100 de curse, desfășurându-se de data aceasta lângă stadionul care a găzduit Jocurile de la Seul din 1988.

Ultima cursă a sezonului va reprezenta sfârșitul drumului pentru era „Gen2", sezonul următor urmând să aducă o nouă generație de mașini care vor fi mai rapide, mai ușoare și mai eficiente decât tot ce s-a văzut până acum, conform Mediafax.

Co-fondatorul seriei, Alberto Longo, a declarat că aceast campionat de monoposturi a dovedit că criticii s-au înșelat prin faptul că a reușit să reziste.

„În urmă cu opt ani, toată lumea râdea practic de vehiculele electrice și de autonomia limitată pe care o aveau", a declarat spaniolul reporterilor, citatde Reuters.

„Când am lansat campionatul, chiar și oamenii din motorsport spuneau "bine, bine băieți, dar aveți nevoie de două mașini pentru a termina cursa"."

Monoposturile din Gen 2 a dublat capacitatea bateriei și au eliminat necesitatea de a opri la boxe pentru a schimba mașinile. Cu Gen 3, mașinile vor fi și mai rapide.

„Dacă cineva mi-ar fi spus că vom avea atât de mult succes într-un timp atât de scurt, aș fi crezut că este probabil puțin nebun. Realitatea este că arătăm doar vârful icebergului", a declarat Longo.

„Mai avem multe de învățat și mult de crescut. Știm că suntem încă fratele mai mic al Formulei 1, dar cu siguranță creștem într-un ritm mai rapid decât orice alt campionat de motorsport și cu siguranță suntem aici pentru a rămâne.

Îmi amintesc că atunci când am început cu ideea, nume mari din Formula 1 ne spuneau „băieți, nu veți ajunge niciodată la prima cursă” ... a fost o provocare uriașă, dar este un motiv important pentru care suntem atât de mândri de ceea ce am făcut."

„Viitorul este foarte luminos pentru Formula E."

Sezonul următor va avea noi etape în orașul indian Hyderabad și în orașul brazilian Sao Paulo, într-un calendar de 18 curse care se va întinde în 13 orașe din întreaga lume.

Mercedes va pleca după ce și-a vândut echipa către McLaren, în timp ce Maserati intră și ea ca partener al echipei Venturi.

Patru piloți rămân în cursa pentru titlu, dar Vandoorne, fostul pilot McLaren F1 de la Mercedes, are un avans de 36 de puncte față de Mitch Evans, neozeelandezul de la Jaguar, cu 58 de puncte încă disponibile.

Edoardo Mortara, de la Venturi, și Jean-Eric Vergne, dublul campion de la DS Techeetah, sunt, de asemenea, matematic în joc.

Între timp, brazilianul Lucas di Grassi este pregătit să devină primul pilot de Formula E care va lua startul în 100 de curse, după ce a participat la toate.

Britanicul Sam Bird avea, de asemenea, un record de 100%, dar a fost exclus pentru acest weekend după ce și-a rupt mâna stângă în runda precedentă de la Londra.

Absența pilotului de la Jaguar va pune capăt și posibilului său record de a fi câștigat câte o cursă în fiecare sezon.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.