DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fostul premier britanic a încercat să-l concedieze pe editorul Daily Mail

Gov.uk
David Cameron

Fostul prim-ministru britanic David Cameron a încercat să obţină concedierea editorului tabloidului Daily Mail, un partizan fervent al Brexit-ului, în timpul campaniei din 2016 pentru referendumul privind ieşirea ţării din Uniunea Europeană, în urma căruia premierul a demisionat, a relatat miercuri televiziunea BBC, preluată de Reuters, transmite şi agerpres.

Citeşte şi: Prima zi de dezbateri a BREXIT-ului în Parlamentul britanic

Cameron, care a condus campania în favoarea rămânerii ţării în UE, s-a întâlnit cu Lordul Rothermere, proprietarul tabloidului Daily Mail, pentru a-i cere să-l tempereze ori să-l concedieze pe editorul Paul Dacre, au relatat jurnaliştii programului 'Newsnight' al BBC.

Tabloidul este al doilea cel mai bine vândut ziar din ţară, cu 1,5 milioane de exemplare zilnic, şi primul ca accesări online, 14 milioane în fiecare zi.

Un purtător de cuvânt al fostului premier a dezminţit cele relatate de BBC, precizând că acesta a încercat doar să-i convingă pe cei doi de justeţea cauzei sale pro-UE.

Daily Mail, al cărui editor Paul Dacre este de 25 de ani, a fost de multă vreme un critic înverşunat al Uniunii Europene şi, la fel ca majoritatea cotidianelor naţionale britanice, a susţinut vehement campania pro-Brexit.

Conform celor relatate de BBC, Cameron a încercat să-l convingă pe Dacre să-i 'mai lase o marjă', într-o întâlnire privată din februarie trecut, în ziua în care preşedintele Consiliului European, Donald Tusk, a făcut public acordul convenit cu Marea Britanie şi despre care prim-ministrul britanic credea că-i va asigura victoria la referendum.

A doua zi, Daily Mail l-a acuzat pe Cameron de 'înşelătorie şi că vinde ieftin ţara'.

Mai târziu, în luna martie, Dacre a aflat că David Cameron încercase să facă presiuni asupra lui Lordului Rothermere pentru a fi concediat, ceea ce l-a înfuriat şi l-a făcut să-şi intensifice campania anti-UE.

 

Relaţia lui Cameron cu editorul lui Daily Mail s-a deteriorat după ce premierul a ordonat în 2011 o anchetă publică, condusă de judecătorul Brian Leveson, despre practicile presei, după scandalul ascultărilor ilegale făcute de tabloidul 'News of the World' al magnatului Rupert Murdoch, a mai relatat BBC.

Ancheta lui Leveson a scos la iveală relaţii apropiate şi complicităţi între politicieni şi editori, deşi ambele părţi au negat că ar fi existat influenţe nepotrivite.

Un purtător de cuvânt al Lordului Rothermere a refuzat să infirme ori să confirme relatările BBC, declarând însă că proprietarul Daily Mail a fost 'abordat de mai mult decât de un prim-ministru' pentru a îndepărta editori de-a lungul anilor.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.