Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Fotbalul domină media. FRF - Creștere de 140% a vizibilității în luna martie (mediaTRUST)

Radu Pop
twitter.com
Liga I

MediaTRUST a prezentat vizibilitatea în media a tuturor Federațiilor Sportive din România, de la 1 - 31 martie 2023. Fotbalul domină media. Mediatizarea Federației Române de Fotbal a crescut cu peste 140% în luna martie față de luna februarie.

În luna martie, fotbalul a reușit să capteze atenția publicului larg și să-și consolideze poziția de cel mai popular sport din România. Potrivit studiului realizat de mediaTRUST, fotbalul a dominat peisajul mediatic, acaparând aproximativ două treimi din totalul materialelor jurnalistice monitorizate, demonstrând încă o dată o mediatizare remarcabilă. Potrivit rapoartelor, din cele 17,531 de materiale monitorizate, FRF a fost menționată în nu mai puțin de 11,783 de articole, adică un procent de aproximativ 67% din total. Contextul principal al acestei mediatizări intense a fost reprezentat de preliminariile Euro 2024, care au stârnit un interes major din partea presei. Meciurile României cu Andorra și Belarus au fost subiecte fierbinți, alături de meciurile lotului României U19 din cadrul Turului de Elită. Aceste date demonstrează în mod concret faptul că fotbalul deține poziția de lider absolut în ceea ce privește popularitatea și atenția acordată de mass-media românească.

Pe locul al doilea în clasamentul celor mai mediatizate federații s-a clasat Federația Română de Box, care a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de materiale în care a fost menționată în luna martie, ajungând la un total de 1.152, față de 117 în februarie. Această creștere a mediatizării vine în contextul morții fostului campion Rudel Obreja, subiect mediatizat intens în media, în special în data de 12 martie.

Podimul este închis de Federația Română de Handbal, care a fost menționată în 485 de materiale jurnalistice în luna martie, în scădere față de luna precedentă, când a fost menționată în 577 de materiale.

Gimnastica a reușit o performanță remarcabilă în luna martie, urcând trei poziții și ocupând astfel locul patru în clasamentul vizibilității în mass-media românească. Federația Română de Gimnastică a fost menționată în 331 de materiale jurnalistice, iar vârful de popularitate a fost atins în data de 5 martie, în contextul performanței excepționale a gimnastei Sabrina Voina, care a obținut două medalii de aur la Cupa Mondială de la Doha. Pe locul cinci în clasamentul mediatizării sporturilor se situează Federația Română de Baschet, menționată în 303 de materiale, urmată de Atletism, cu 257 de materiale.

În clasamentul mediatic al Federațiilor sportive din România, Șahul a reușit să urce direct de pe poziția 16 pe locul 7, fiind menționată în 256 de materiale în luna martie. În același timp, Federația Română de Oină a înregistrat o creștere spectaculoasă, ajungând la 175 de materiale în care a fost menționată, față de cele 36 înregistrate în luna precedentă. Vârful de vizibilitate al acestei federații a fost înregistrat pe 14 martie, în contextul în care sportul tradițional românesc, oina, urmează să aibă o zi națională pe 9 mai. Federația Română de Lupte ocupă poziția a 9-a în clasament, cu 164 de materiale, iar Federația Română de Rugby își menține poziția în top 10, fiind menționată în 161 de materiale în luna martie.

În clasamentul din luna martie, Federația Română de Natație a înregistrat o scădere semnificativă de 8 poziții, coborând pe locul 11. Federația Română de Tenis a avut și ea o scădere în clasament, coborând de pe locul 4 în februarie, pe poziția 12, cu doar 149 de mențiuni în media. Canotajul se află pe locul 13, cu 148 de materiale monitorizate, iar Scrima și Comitetul Național Paralimpic împart poziția 14 cu 146 de materiale fiecare. În schimb, Federația Română de Automobilism Sportiv a urcat două poziții și ocupă locul 15 în clasamentul din martie. Federația Română de Dans Sportiv a înregistrat 119 de mențiuni în media, plasându-se pe locul 16, iar pe poziția 17 se află Federatia Română de Culturism și Fitness, menționată în 110 materiale. Federația Română de Tenis de Masă a fost citată în 109 materiale, în timp ce Federația Română de Ciclism a urcat pe locul 19. Poziția 20 este ocupată de Federația Română de Schi Biatlon, cu doar 98 de mențiuni în luna martie.

Cum au fost reflectate celelalte Federații sportive din România în mass-media în luna martie

Federația Română de Volei, a fost prezentă în 92 de materiale jurnalistice, urmată de Federația Română de Karate cu 81 de mențiuni, iar Federația Română de Polo a fost citată în 74 de articole. De asemenea, Federația Română de Haltere a fost menționată în 70 de materiale, iar Federația Română de Alpinism și Escaladă a avut referințe în 52 de materiale. La fel de aproape se află și Federația Română de Judo cu 49 de mențiuni. O creștere notabilă a fost înregistrată de Federația Română de Taekwon-do ITF, care a fost citată în 49 de materiale, față de cele 24 din luna februarie. În același timp, Federația Română de Tir cu Arcul a fost prezentă în 45 de articole, iar Federația Română de Arte Marțiale în 42 de materiale. Federația Română de Kaiac Canoe se regăsește în partea de jos a clasamentului, cu un număr de 36 de mențiuni în mass-media în perioada monitorizată de mediaTRUST

În perioada monitorizată, următoarele federații sportive din România au înregistrat între 35 și 10 mențiuni în mass-media, situându-se la coada clasamentului: Federația Română de Hochei pe Gheață a fost menționată în 35 de articole, urmată de Federația Română de Gimnastică Ritmică și Federația Română de Snooker, ambele cu 34 de mențiuni. Alte federații enumerate în ordine descrescătoare sunt Federația Română de Triatlon (30 de mențiuni), Federația Română de Patinaj și Federația Română de Orientare (ambele cu 28 de mențiuni), Federația Română de Motociclism (26), Federația Română de Arte Marțiale de Contact (23), Federația Română de Tir Sportiv (22), Federația Română de Baseball și Softball (19), Federația Română de Backgammon (16), Federația Română de Scrabble și Federația Română de Darts (ambele cu 12 mențiuni), Federația Română de Bob și Sanie și Federația Română de Squash (ambele cu 10 mențiuni).

Pe ultimele locuri, cu sub 10 mențiuni în cursul lunii martie sunt, în ordinea materielelor jurnalistice în care au fost menționate, Federația Română de Pangration Athlima (7), Federația Română de Bowling (7), Federația Română de Karting (6), Hochei pe Iarbă (6), Powerlifting, Yachting, Badminton, Modelism, Federația Aeronautică Română, Federația Română de Sambo, Cricket, Vovinam Viet-Vo-Dao (5), Pescuit Sportiv, Radioamatorism, Wushu Kungfu, Chanbara, Bridge, Federația Ecvestră Română, Federația de Minifotbal din România și Federația Română de Popice.

Metodologie

Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii rețele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.

Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

Despre mediaTRUST

Înființată în 1999 cu capital românesc, în prezent parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. De serviciile mediaTRUST beneficiază cele mai importante instituţii naţionale (Administraţia Prezidenţială, Guvernul României) şi europene (Comisia Europeană), companii autohtone şi internaţionale. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.