Frankenstein există: oamenii de știință au crescut un porc cu organe umane, combinând celule umane stem cu ADN-ul porcin

Romania Curata
isterici porcusor

O descoperire științifică inedită a fost făcută în Japonia. Oamenii de ştiinţă niponi au combinat celule umane stem cu ADN-ul porcin, cu scopul de a crea organe interne umane.

Oamenii de știință niponi au anunțat crearea unui porc modificat genetic. Organele lui pot fi transplantate la oameni fără a fi respinse, relatează Rador Radio România.

Acest pas important a fost posibil datorită tehnologiei dezvoltate de către o companie americană de biotehnologie și adaptată cu succes de oamenii de știință japonezi. Realizarea deschide ușa către viitorul medicinei. Transplanturile de organe pot deveni mult mai eficiente și mai sigure. Oamenii de știință japonezi își vor continua cercetările, sperând să aducă în practică această tehnică inovatoare și să salveze milioane de vieți.

Anunțul companiei

Startup-ul japonez PorMedTec a anunțat marți că a produs trei purcei clonă care au organe care pot fi transplantate la oameni cu un risc mai mic de respingere imunitară, deschizând calea pentru viitoarele transplanturi de organe între specii.

Purceii, care s-au născut duminică folosind celule importate de la startup-ul american de biotehnologie eGenesis, vor fi furnizați instituțiilor medicale din Japonia pentru cercetări preclinice, a spus firma.

PorMedTec, un spin-off al Universității Meiji, a importat celule de porc modificate genetic de la eGenesis în septembrie și a preluat nucleele lor în celule de ou, creând embrioni modificați genetic. Au fost apoi implantați în uterul unei mame de porc pentru a produce purcei de clonă.

„Realizarea xenotransplantului a fost mult așteptată în Japonia de câțiva ani, dar a rămas în stadiul cercetării de bază, deoarece porcii care ar putea rezista la aplicarea clinică erau încă în curs de dezvoltare”, a spus firma într-un comunicat.

Cu toate acestea, eGenesis a avansat cercetările în acest domeniu prin producerea de porci care au o șansă mai mică de respingere imună de către primitorii umani prin manipularea a 10 gene de porc înrudite, a adăugat acesta.

Firma din SUA a reușit, de asemenea, să creeze porci în care genele retrovirusurilor endogene porcine (PERV) sunt inactivate. PERV, care sunt viruși care există în genomul tuturor porcilor și care pot infecta celulele umane, au reprezentat de multă vreme o piedică majoră pentru xenotransplantul folosind celule, țesuturi și organe de porc.

Teste și pe maimuță

Anul trecut, o echipă de cercetători din SUA, inclusiv cei de la eGenesis, a anunțat că o maimuță cu un rinichi transplantat de la un porc modificat genetic a supraviețuit mai mult de doi ani, ceea ce o face una dintre cele mai lungi perioade de supraviețuire pentru un organ încrucișat.

„Clonarea cu succes în Japonia a unui porc modificat genetic cu un astfel de istoric va ajuta la accelerarea eforturilor de realizare a aplicațiilor clinice în țară”, a spus PorMedTec.

Lipsa donatorilor de organe este o problemă globală, dar situația este deosebit de gravă în Japonia. Doar 400 de persoane primesc transplant de organe pe an, în timp ce 16.000 de persoane sunt pe liste de așteptare pentru a le primi, potrivit Japan Organ Transplant Network.

La începutul acestei luni, a fost anunțat că o echipă separată de cercetători intenționează să înceapă un studiu clinic pentru a transplanta temporar rinichiul unui porc într-un făt uman cu o boală renală severă.

Echipa, condusă de Școala de Medicină a Universității Jikei, încearcă să solicite aprobarea studiului în cursul acestui an, în așteptarea unei revizuiri etice la un spital unde ar urma să fie efectuat transplantul.