Franţa riscă să piardă un sfert din locurile de muncă în sectorul producţiei de automobile, în condiţiile în care a doua economie europeană se chinuie să ţină pasul cu tranziţia rapidă la vehiculele electrice, transmite Bloomberg, citat de agerpres.
Industria auto franceză, care reuneşte mărci precum Peugeot, Citroen şi Renault, ar putea vedea cum 100.000 din cele 400.000 de locuri de muncă ale sale vor fi pierdute în următorul deceniu, pe măsură ce se încheie era motoarelor cu ardere internă, susţine Luc Chatel, preşedintele organismului de lobby al industriei auto La Plateforme Automobile.
Chatel dă vina pentru acest lucru pe costurile ridicate de producţie şi susţine că Guvernul de la Paris va trebui să ajute constructorii de automobile şi producătorii de componente să facă faţă costurilor tranziţiei. La Plateforme Automobile estimează că întreaga industrie auto franceză va avea nevoie de aproximativ 17 miliarde de euro în următorii cinci ani.
"Nu ne-am rezolvat încă problema de competitivitate", a spus marţi Luc Chatel, la o conferinţă organizată de industria auto, adăugând că asamblarea de automobile este semnificativ mai ieftină în Spania şi Europa de Est. "Stresul din bilanţurile contabile ale multor companii este foarte vizibil", a subliniat Luc Chatel.
Presiunile cu care se confruntă constructori auto precum Renault SA şi Stellantis NV, proprietarul mărcilor Peugeot şi Citroen, au fost scoase în evidenţă de datele care arată că automobilul electric Tesla Model 3 a fost cel mai vândut automobil din Europa în luna septembrie.
Prezent la aceeaşi conferinţă, directorul general de la Renault, Luca de Meo, a spus că în Franţa costurile cu mâna de lucru sunt cu 30% mai mari decât media europeană, iar costurile de producţie sunt cu o cincime mai mari. În următorii ani, Renault intenţionează să înceteze să mai producă vehicule la o uzină amplasată la marginea Parisului.
Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, care anul viitor va concura pentru un nou mandat, este interesat să arate alegătorilor că a oprit declinul industrial al Franţei. La începutul acestei luni, Macron a prezentat un plan în valoare de 30 de miliarde de euro care include printre obiective şi producţia a două milioane de vehicule electrice şi hibride în Franţa.
În paralel, grupul Renault, la care statul francez este cel mai mare acţionar, intenţionează să pună la punct un hub pentru producţia de vehicule electrice în nordul Franţei, care va include şi o uzină pentru producţia de baterii. Deşi Renault a promis că va produce 700.000 de vehicule în Franţa la mijlocul acestui deceniu, compania vrea să elimine totuşi 6.600 de locuri de muncă la ea acasă. În 2019, Renault a produs 686.000 de vehicule în Franţa, însă, în 2020, producţia internă s-a redus la 514.000 de unităţi.
Franţa riscă să piardă un sfert din locurile de muncă în sectorul producţiei de automobile din cauza tranziției lente la vehiculele electrice
Explorează subiectul
Articole Similare

386
Trucul banal pentru a economisi la factura de energie: trebuie acționat la ora 17.30
386

369
Budapesta iese la atac: Ungaria va sesiza Curtea de Justiţie a UE împotriva interdicţiei europene privind importurile de gaz rusesc
369

68
Economia Bulgariei, cea mai puternică din Sud-Estul Europei
68

19
Elveția și SUA ajung la un acord: taxe vamale reduse de la 39% la 15%
19

25
ROCA Industry a încheiat primele nouă luni din 2025 cu afaceri de 493,8 milioane lei, în creştere cu 4,5%
25

930
De ce lipsesc ouăle din unele supermarketuri? Consiliul Concurenței intră pe fir. Ministrul Agriculturii: 'Criză nu o să fie niciodată'
930

12
BVB raportează un profit net de 5,65 milioane lei în primele nouă luni din 2025
12

1.296
FMI cere României disciplină totală: reforme dure și consolidare fiscală pentru a evita riscuri majore / Ce spune despre creșterea economică și inflație (raport)
1.296

58
Inspectorii vamali de la Constanța Sud au reținut bunuri contrafăcute în valoare de 2 milioane lei
58

22
Biofarm își consolidează poziția pe piața farmaceutică românească
22

1.566
Motivul din spatele crizei de ouă din supermarketuri: Fenomenul care se petrece în Occident afectează România
1.566

2.475
Se pregătește o mega tranzacție: Frații Dedeman vor să cumpere Carrefour/ Reacția Consiliului Concurenței
2.475

2.079
Cum au ajuns 128 de pușcăriași să fie ”promovați” gardieni: Unul dintre deținuți a fost condamnat pentru omor
2.079


















Comentează