Franţa riscă să piardă un sfert din locurile de muncă în sectorul producţiei de automobile, în condiţiile în care a doua economie europeană se chinuie să ţină pasul cu tranziţia rapidă la vehiculele electrice, transmite Bloomberg, citat de agerpres.
Industria auto franceză, care reuneşte mărci precum Peugeot, Citroen şi Renault, ar putea vedea cum 100.000 din cele 400.000 de locuri de muncă ale sale vor fi pierdute în următorul deceniu, pe măsură ce se încheie era motoarelor cu ardere internă, susţine Luc Chatel, preşedintele organismului de lobby al industriei auto La Plateforme Automobile.
Chatel dă vina pentru acest lucru pe costurile ridicate de producţie şi susţine că Guvernul de la Paris va trebui să ajute constructorii de automobile şi producătorii de componente să facă faţă costurilor tranziţiei. La Plateforme Automobile estimează că întreaga industrie auto franceză va avea nevoie de aproximativ 17 miliarde de euro în următorii cinci ani.
"Nu ne-am rezolvat încă problema de competitivitate", a spus marţi Luc Chatel, la o conferinţă organizată de industria auto, adăugând că asamblarea de automobile este semnificativ mai ieftină în Spania şi Europa de Est. "Stresul din bilanţurile contabile ale multor companii este foarte vizibil", a subliniat Luc Chatel.
Presiunile cu care se confruntă constructori auto precum Renault SA şi Stellantis NV, proprietarul mărcilor Peugeot şi Citroen, au fost scoase în evidenţă de datele care arată că automobilul electric Tesla Model 3 a fost cel mai vândut automobil din Europa în luna septembrie.
Prezent la aceeaşi conferinţă, directorul general de la Renault, Luca de Meo, a spus că în Franţa costurile cu mâna de lucru sunt cu 30% mai mari decât media europeană, iar costurile de producţie sunt cu o cincime mai mari. În următorii ani, Renault intenţionează să înceteze să mai producă vehicule la o uzină amplasată la marginea Parisului.
Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, care anul viitor va concura pentru un nou mandat, este interesat să arate alegătorilor că a oprit declinul industrial al Franţei. La începutul acestei luni, Macron a prezentat un plan în valoare de 30 de miliarde de euro care include printre obiective şi producţia a două milioane de vehicule electrice şi hibride în Franţa.
În paralel, grupul Renault, la care statul francez este cel mai mare acţionar, intenţionează să pună la punct un hub pentru producţia de vehicule electrice în nordul Franţei, care va include şi o uzină pentru producţia de baterii. Deşi Renault a promis că va produce 700.000 de vehicule în Franţa la mijlocul acestui deceniu, compania vrea să elimine totuşi 6.600 de locuri de muncă la ea acasă. În 2019, Renault a produs 686.000 de vehicule în Franţa, însă, în 2020, producţia internă s-a redus la 514.000 de unităţi.
Franţa riscă să piardă un sfert din locurile de muncă în sectorul producţiei de automobile din cauza tranziției lente la vehiculele electrice
Explorează subiectul
Articole Similare

520
Aurul nu dă semne de oboseală și urcă spre culmi istorice. Investitorii spun că nu se oprește aici
520

2.215
Se pune frână proiectului de suflet al lui Bolojan: Șoseaua de mare viteză care leagă România de Europa, blocată la centru
2.215

1.239
VIDEO Ilie Bolojan promite scăderea facturilor la energie din 2026: 'Facturile ar trebui să scadă, pentru că vor intra în funcțiune noi modalități de stocare a energiei'
1.239

45
AMEPIP anunţă reluarea procedurii de selecţie pentru membrii Consiliului de Admnistrație ai Iprochim SA
45

49
Parteneriat de un miliard de dolari între Arabia Saudită şi Trump Organization: Ce presupune 'Trump Plaza Jeddah'
49

4.069
Cutremur pe piața asigurărilor: ASF interzice un gigant lider regional să vândă polițe
4.069

1.372
Articol în presa străină: Între Franța și Grecia: România, lider la deficit în Uniunea Europeană. Cât e economie și cât e politică?
1.372

873
Ministrul Finanţelor, după publicarea recrificării bugetare: 'Ne asigurăm că statul îşi poate îndeplini toate obligaţiile'
873

119
Moment istoric pentru Hunedoara: BERD finanțează cu 14 milioane de euro cel mai mare proiect de apă și canalizare din județ
119

65
România își consolidează parteneriatul energetic cu Japonia. Cristian Bușoi: 'Putem atrage investiții în regenerabile și hidrogen'
65

3.233
DOCUMENT Ministerul Finanțelor a publicat rectificarea bugetară - Ce ministere primesc bani în plus și pentru ce
3.233

10.284
Dorinel Umbrărescu pregătește o lovitură de proporții: Salvează din ghearele falimentului un colos al industriei românești
10.284

1.178
Gaura de la buget se adâncește: Deficitul bugetar a urcat la 4,54% din PIB
1.178
Comentează