DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Funizorii de componente și fabricanții auto din China au luat cu asalt Salonul de la Frankfurt, valorificând avansul deținut în tehnologiile mașinilor electrice

salon auto

Funizorii de componente și fabricanții auto din China au luat cu asalt Salonul de la Frankfurt, valorificând avansul deținut în tehnologiile automobilelor electrice

Furnizorii de componente și fabricanții chinezi și-au sporit prezența la salonul auto de la Frankfurt, valorificând avansul deținut în tehnologiile automobilelor electrice, impuse producătorilor auto europeni de către autoritățile de reglementare, care încearcă să reducă poluarea, relatează MEDIAFAX.

Citește și: Mega-lovitura dată de frații Dedeman! Tranzacția uriașă făcută de aceștia

Deși numărul expozanților a scăzut la 800 în 2019, de la 994 în 2017, producătorii auto și furnizorii chinezi constituie acum cel mai mare contingent străin, cu 79 de companii.

Mai mulți producători auto europeni și japonezi, inclusiv Fiat, Alfa Romeo, Nissan și Toyota nu participă, în încercarea de a reduce costurile.

Producătorii auto din Europa fac investiții de miliarde de euro pentru a dezvolta mașini electrice și autonome, situație care îi forțează să se bazeze pe companiile chineze pentru tehnologii cheie precum producția de baterii litiu-ion, o zonă în care furnizorii asiatici domină.

Firmele germane încheie acorduri majore cu furnizorii chinezi pentru a îndeplini regulile stricte de combatere a poluării din UE, care au fost introduse ca urmare a scandalului de trucare a emisiilor din 2015.

Matthias Zentgraf, președinte regional pentru Europa la compania chineză Contemporary Amperex Technology a declarat că a încheiat înțelegeri cu BMW și Volkswagen și că se așteaptă să semneze și alte acorduri.

Citește și: Anunț de ultimă oră al Olguței Vasilescu: ‘Trei vești bune, azi, de la Guvernul PSD’

Daimler a anunțat săptămâna aceasta că a ales Farasis Energy, companie finanțată de China, să furnizeze baterii pentru automobilele electrice Mercedes-Benz. Farasis construiește o fabrică de 600 de milioane de euro în estul Germaniei, aproape de locul în care rivalul chinez CATL construiește o fabrică de baterii de 1,8 miliarde de euro.

Companiile chineze acordă mai multă atenție Europei și pe fondul conflictului comercial cu Statele Unite. "Am prioritat Europa", a declarat Daniel Kirchert, directorul executiv al producătorului chinez de mașini electrice Byton. „Suntem în punctul critic” pentru acceptarea vehiculelor electrice în Europa, a adăugat Kirchert, fost director al BMW.

Byton și-a prezentat mașinile în Europa și 20.000 de persoane și-au exprimat interesul, în special în Norvegia și Olanda, fruntașe în adoptarea automobilelor electrice, unde răspunsurile au fost pozitive.

Byton intenționează să exporte vehicule din fabrica sa din Nanjing, din 2021, a spus Kirchert, adăugând că exportul în Statele Unite ar fi o provocare dacă Washingtonul și Beijingul nu ar rezolva războiul comercial.

El a spus că Byton speră să se lanseze în Statele Unite în 2021, dar tarifele vamale ar amenința obiectivul companiei de a vinde vehicule la un preț de pornire de aproximativ 45.000 de dolari.

Great Wall Motor din China ar putea lua în considerare construirea de uzine de producție a mașinilor în Uniunea Europeană, odată ce vânzările sale au atins 50.000 de unități pe an, a declarat președintele companiei.

Producătorii auto germani au fost nevoiți să își accelereze planurile de electrificare a automobilelor după ce UE a impus o reducere de 37,5% a emisiilor de dioxid de carbon între 2021 și 2030, pe lângă reducerea de 40% a emisiilor între 2007 și 2021.

Citește și: Mega-bombă în cazul Caracal! Tonel Pop face dezvăluiri uluitoare .

Carlos Tavares, directorul executiv al grupului PSA (PEUP.PA), a criticat, la salon, abordarea agresivă a Europei în ceea ce privește limitele de emisii. „Cuvântul dialog a devenit lipsit de sens în Europa”, a spus el, referindu-se la cerințele impuse în industria auto.

„Politicienii pot decide regulile fără discuții cu industria”, a spus el jurnaliștilor.

Mașinile electrice au reprezentat doar 1,5% din vânzările globale anul trecut, sau 1,26 milioane din cele 86 de milioane de vehicule de pasageri vândute.

Dacă producătorii de automobile nu îndeplinesc obiectivele din 2021, s-ar putea confrunta cu amenzi totale de 33 de miliarde de euro, estimează analiștii de la Evercore ISI.

Aceștia estimează, de asemenea, că respectarea regulilor va costa industria auto 15,3 miliarde de euro, presupunând un cost de 60 de euro pe gram pentru a reduce emisiile de CO2 pentru producătorii auto premium și 40 de euro pe gram de reducere a CO2 pentru producătorii de volum.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.