DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

G. Mencinicopschi SPULBERĂ un mit alimentar din timpul verii! Lista fructelor 'bune' și 'rele': 'Ar trebui să fie mai mult decât suficient pentru o zi'

mencinicopschi1

Fructoza, un carbohidrat simplu care se găseşte în mod natural în fructe, trebuie evitată, pe cât posibil, pentru că nu aduce beneficii organismului uman. Spre deosebire de glucoză, ușor asimilată de organism, fructoza nu are o absorbție rapidă, iar metabolizarea acesteia împovărează ficatul. Este responsabilă pentru apariția mai multor boli, de la steatoza hepatica până la infarct și AVC.

Doctorul Gheorghe Mencinicopschi a explicat de ce nu este bine să consumăm fructe în exces. “Fructoza este unul dintre factorii care duc la apariția steatozei hepatice non-alcoolice, adică ficatul gras, e strâns legat și de apariția obezității, e un factor favorizant al apariției diabetului. Ar trebui evitată, pentru că ficatul nostru nu e în stare să proceseze decât câteva grame pe zi. Tot ce este în plus e transformat de ficat în trigliceride, grăsimi care dacă sunt peste limitele normale fiziologice duc la dislipidemii. Dislipidemia generată de trigliceride nu e bun augur, pentru că semnalează și apariția bolilor cardiovasculare și a riscului de infarct și AVC”, a spus, la Medika TV, cunoscutul prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi.

Dr. Menci spune că efectele nocive pe care le are fructoza asupra organismului apar chiar și atunci când e consumată în cantități relative mici. De aceea, trebuie să fim foarte atenți chiar și la fructele pe care le mâncăm.

Fructoza, deși nu stimulează producția de insulină, are efecte nocive cât e consumată în cantități mai mari de câteva grame pe zi. În afara bolilor pe care le poate genera, fructoza are un efect și asupra stării de sațietate mult timp, ceea ce ne face să mâncăm mai mult. Fructele sunt sănătoase, fără îndoială, dar trebuie să fim atenți să căutăm fructele care au un conținut mai mic de fructoză. Merele și fructele de pădure au cel mai scăzut conținut de zahăr. Pe lista fructelor bune, cu un conținut scăzut de fructoză, mai putem adăuga caisele, pepenele galben, citricele și prunele. Nu trebuie să evităm fructele cu un conținut mai ridicat de zahăr, care sunt bogate în vitamine și minerale, dar trebuie să limităm cantitatea. 10 cireșe de mărime medie, de exemplu, un kiwi sau ananas în limita a 30 de grame ar trebui să fie mai mult decât suficient pentru o zi”, a mai spus dr. Menci.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.