În campania electorală din 2016, Gabriela Firea promitea ferm: ”Voi face revoluție în materie de trafic în capitală.”. În primul an de mandat, soluțiile au fost implementate cu greu, dar conform proiectelor de la Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor, în 2018 vor apărea 3 parcări de tip park&ride amplasate la trei dintre cele mai aglomerate intrări în Capitală. Aceste parcări vor putea fi utilizate în special de către cei care vin din afara Capitalei și care vor avea posibilitatea să lase mașina într-o parcare modernă, de unde vor avea acces direct către una dintre magistralele de metrou.
Citește și: ANALIZĂ - Se pregătește PSD să iasă de la guvernare? Semnele care conduc spre acest scenariu
Primarul general al Capitalei a anunțat că în 2018 vor fi construite două sisteme park&ride şi bike&ride, care vor fi amplasate la intrările în oraş (Berceni, Iuliu Maniu, Theodor Pallady, DN1, Petricani, Pantelimon) şi pe lângă staţiile importante de metrou.
"Se vor mai construi, de asemenea, parcări supraetajate pe structură uşoară, cel puţin câte o parcare în fiecare sector. La această dată, se lucrează la revizuirea studiului de fezabilitate pentru două parcări situate în sectorul 3 (Str. Cernei şi str. Textiliştilor). Sectorul 3 va preda cele două studii către Municipiul Bucureştii. După aprobarea indicatorilor tehnico - economici se poate trece la lansarea procedurii de licitaţie privind execuţia celor două parcări, termenul estimat fiind finalul anului 2017", a detaliat edilul.
De asemenea, Ministerul Transporturilor are alocat buget pentru extinderea tronsonului Parc Bazilescu-Lac Străulești, iar la capătul va fi contruit un depou și un sistem de park&ride.
*Aceste file fac parte din proiectul de buget solicitat și aprobat de către Comisiile de Buget Finanțe pentru Ministerul Transporturilor.
În documentul citat mai sus vedem că Ministerul Transporturilor promite o adevărată minune în 2018: punerea în funcțiune cu călători a Magistralei 5 Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon. Aceasta este cea mai așteptată linie de metrou din Capitală, pentru că Drumul Taberei este cel mai aglomerat cartier bucureștean, iar activarea unei linii de metrou este esențială.
Tot în anul 2018 se va construi legătura rețelei de metrou cu aeroportul Internațional Henri Coandă, o linie care va cuprinde 12 stații. Acest proiect este esențial în vederea organizării de către România a meciurilor de la Campionatul European de fotbal din 2020. Bucureștiul a fost acceptat să găzduiască meciuri, dar o condiție esențială este să asigurăm transportul suporterilor de la aeroport către cele mai importante puncte din București și către stadioane.