Gamingul nu mai e doar pentru băieți: Tot mai multe femei intră în joc, dublu față de 2022

Autor: Alecsandru Ionescu

Publicat: 02-12-2025 16:36

Actualizat: 02-12-2025 16:41

Article thumbnail

Sursă foto: freepik.com

Opt din zece gameri români (84%) sunt bărbaţi, însă numărul femeilor pasionate de jocurile video s-a dublat faţă 2022, potrivit unui studiu efectuat la comanda BRD - Groupe Societe Generale, dat marţi publicităţii.

Realizat online, prin intermediul creatorilor de conţinut de gaming, studiul oferă cea mai detaliată imagine de până acum asupra profilului gamerului local, de la vârstă, ocupaţie şi obiceiuri de consum, până la preferinţe de joc, echipamente folosite şi atitudinea faţă de industria esports, conform Agerpres.

Conform unui comunicat al BRD - Groupe Societe Generale, rezultatele studiului arată că profilul tipic al gamerului din România este tânăr, pasionat şi conectat la noile tehnologii. 84% dintre respondenţi sunt bărbaţi, iar 15% femei - un procent aproape dublu faţă de cercetarea similară realizată în 2022, când femeile reprezentau doar 6,6% dintre respondenţi. Cea mai mare parte dintre jucători (37%) are între 18 şi 24 de ani, urmaţi de grupa 14-18 ani (33%). Aproximativ două treimi (67%) locuiesc în mediul urban, iar 17% în Bucureşti.

În privinţa ocupaţiei, aproape jumătate (49%) sunt elevi, 24% studenţi şi 19% angajaţi. Peste 45% se joacă cinci sau mai multe zile pe săptămână, iar 93% petrec cel puţin o oră pe zi în faţa ecranului.

În ceea ce priveşte platformele şi preferinţele de joc, PC-ul rămâne cea mai populară platformă (68%), urmat de telefon (52%) şi laptop (38%). Cei mai mulţi preferă atât modul single-player, cât şi multiplayer (70%). Genurile de joc dominante sunt sandbox (51%), shooters (50%) şi action-adventure RPG (44%).

"Dacă ne uităm la comportamentul ce priveşte media şi comunitatea, YouTube este principala platformă de consum de conţinut de gaming (97%), urmată de TikTok (44%) şi Instagram (28%). 76% urmăresc live streams ale creatorilor de conţinut, iar 63% preferă videoclipurile înregistrate. Deşi doar 19% declară că donează sau plătesc abonamente pentru creatorii preferaţi, peste jumătate afirmă că ar putea face asta pe viitor", relevă studiul "Cine e gamerul român?", realizat de Good Game Industry.

Interesul pentru o carieră în esports este ridicat, conform studiului. Astfel, 31% o consideră "foarte interesantă", iar principalele motivaţii sunt pasiunea pentru jocuri (85%) şi dorinţa de a câştiga bani din ceea ce le place (68%).

"'Cine e gamerul român?' marchează un pas important în înţelegerea ecosistemului de gaming din România. Rezultatele arată o comunitate tânără, diversă, pasionată şi informată, care priveşte gamingul nu doar ca formă de divertisment, ci şi ca oportunitate de dezvoltare, socializare şi viitoare carieră", spun autorii.

Studiul a fost realizat online, prin intermediul creatorilor de conţinut de gaming, în perioada iulie - august 2025, pe un eşantion de 30.000 de respondenţi, toţi gameri, pe baza a 34 de întrebări, şi oferă cea mai detaliată imagine de până acum asupra profilului gamerului local.

Good Game Industry este o agenţie de publicitate full-service specializată în gaming şi esports, fondată în 2020 în Bucureşti.

Implicarea BRD - Groupe Societe Generale în acest proiect se înscrie în angajamentul băncii de a sprijini dezvoltarea ecosistemului de esports şi a tinerilor pasionaţi de tehnologie. În ultimii ani, BRD a susţinut iniţiative care aduc împreună educaţia, inovaţia şi competiţia, precum parteneriatul cu Ana Dumbravă, multiplă campioană mondială de Counter-Strike şi Bloggers LAN Party - unul dintre cele mai mari evenimente dedicate comunităţii de gaming din România - plus programe educaţionale precum FIRST Tech Challenge Romania, prin care tinerii sunt încurajaţi să îşi dezvolte abilităţi digitale, tehnice şi de echipă. Prin aceste demersuri, BRD contribuie activ la consolidarea industriei esports şi la formarea unei generaţii care învaţă, evoluează şi se exprimă prin tehnologie şi pasiune.

BRD - Groupe Societe Generale este una dintre cele mai importante instituţii financiare din România.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri