Proprietarii vehiculelor echipate cu motoare diesel mai vechi din oraşele germane unde aerul este extrem de poluat vor putea alege între a primi subvenţii pentru achiziţionarea unor modele mai noi şi mai puţin poluante sau o reconfigurare a sistemului hardware, a decis coaliţia aflată la guvernare, arată un document consultat marţi de Reuters.
Factorii politici şi producătorii auto încearcă de mai multe luni să ajungă la o soluţie de compromis cu privire la flota de automobile diesel, o tehnologie inventată în Germania.
După discuţii maraton, care s-au prelungit pe parcursul nopţii, cancelarul Angela Merkel şi liderii partenerilor ei de coaliţie au anunţat marţi dimineaţa că au ajuns la un acord privind modul în care va fi redusă poluarea în oraşe, evitând interzicerea circulaţiei celor mai poluante automobile diesel.
Detalii privind acordul nu au fost date publicităţii dar în documentul consultat se arată că producătorii auto germani au fost de acord să ofere un program de schimb, cu subvenţii atractive sau discount-uri pentru proprietarii vehiculelor diesel care îndeplinesc standardele Euro 5 sau Euro 4.
Dacă un proprietar cu un model Euro 5 vrea reconfigurarea sistemului hardware prin tehnologia de reducere catalitică selectivă (SCR), şi dacă acest procedeu este adecvat şi disponibil, Guvernul de la Berlin se aşteaptă ca producătorii auto să împartă costurile pentru această operaţiune.
Există 3,1 milioane de vehicule diesel care îndeplinesc standardele Euro 4 şi 5,7 milioane cu Euro 5, din totalul de 46,5 milioane de maşini care rulează pe drumurile din Germania, conform datelor oficiale.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Germania s-a angajat ca, până la sfârşitul anului, să actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de maşini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu până la 30%.
În februarie, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Germania: Proprietarii maşinilor diesel pot opta pentru subvenţii sau o reconfigurare a sistemului hardware (Reuters)

Sursă foto: Germania: Proprietarii maşinilor diesel pot opta pentru subvenţii sau o reconfigurare a sistemului hardware (Reuters)
Explorează subiectul
Articole Similare

4
Companiile de asigurări din România plătesc despăgubiri uriașe pentru incendii, explozii și avarii
4

11
O nouă campanie publică anticontrabandă, lansată în România şi Republica Moldova
11

2.650
Coalița de guvernare, în aer. Scandal mocnit între PSD și premier, reduceri de cheltuieli vs. concedieri. Miercuri, reuniune cu scântei
2.650

19
Profitul CEC Bank crește puternic în prima jumătate a anului
19

2.868
Medicamente revoluționare intră pe piața românească: Tratează multe probleme, dar prețurile sunt uriașe - DOCUMENT
2.868

53
ANPIS: 148.125 de beneficiari ai indemnizaţiei pentru creşterea copilului, în august 2025
53

1.352
Românii au început să își rezerve vacanțele de Sărbători: Ce se caută anul acesta și ce buget au turiștii
1.352

4.662
Vine revoluția în telefonie! Viitorul e pe orbită: cum un singur telefon poate răsturna licențele, roamingul și tarifele de monopol în România
4.662

3.185
România poate atrage zeci de miliarde de euro: Un consultant fiscal vorbește despre un superholding din companiile de stat profitabile
3.185

5.200
Investiție pe fonduri europene lângă București - Se naște un mare nod rutier
5.200

2.191
Românii îngheață când văd facturile. Orașele care vor plăti mai mult în sezonul rece pentru căldură
2.191

128
Oana Ţoiu, interviu pentru Reuters: România va produce drone împreună cu Ucraina pentru protecţia estică a NATO
128

2.668
Shein și Temu pot da lovitura: livrările ar putea exploda în România
2.668
Comentează