Germania monitorizează cu atenţie evoluţia de la Daimler, după ce o a doua companie chineză a decis să-şi majoreze participaţia deţinută la producătorul german de maşini de lux, a declarat, joi, un oficial al Ministerului Economiei de la Berlin, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Duminică, Reuters anunţa că firma de stat BAIC, principalul partener al Daimler în societatea mixtă din China, a demarat un plan ce vizează dublarea participaţiei sale deţinute la grupul german, după ce, în iulie, a achiziţionat 5% din Daimler. Încă din 2015, BAIC a indicat că este interesat de achiziţionarea unei participaţii la Daimler şi şi-a extins eforturile după ce Li Shufu, preşedintele producătorului auto rival chinez Zhejiang Geely Holding Group, a cumpărat 9,69% din Daimler, în 2018, devenind cel mai mare acţionar al grupului german.
Deşi firmele chineze ar putea ajunge la o deţinere combinată de 20%, insuficientă pentru a ajunge o minoritate de blocaj, ele ar putea avea un impact major la adunările acţionarilor, în funcţie de modul în care votează ceilalţi, a explicat oficialul. Acesta a adăugat: "Prin urmare, Ministerul Economiei monitorizează cu atenţie evoluţii de la Daimler".
Comentariile vin pe fondul sporirii temerilor în Germania privind implicaţiile economice şi de securitate ale creşterii concurenţei din partea producătorilor chinezi, în special în zone importante pentru Berlin, cum ar fi industria auto.
În ultimele luni, tensiunile dintre Berlin şi Beijing s-au accentuat. Luna aceasta, ministrul german de Externe, Heiko Maas, declara că folosirea tehnologiei furnizate de compania chineză Huawei pentru reţelele 5G trebuie să fie monitorizată şi că este nevoie de un ''test de fiabilitate politică'' în acest caz. Oficialul german a subliniat faptul că actualele măsuri de securitate privind 5G sunt insuficiente pentru prevenirea unor eventuale interferenţe, iar acest lucru poate afecta infrastructurile informatice în cazul a numeroase sectoare, precum cel al sănătăţii sau al industriei auto, precum şi industria în general.
Daimler a vândut anul trecut 653.000 de maşini în China, cea mai mare piaţă a sa la nivel global.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Germania se teme pentru soarta Daimler - Berlinul monitorizează cu atenție China
Articole Similare

5
Sanofi, anchetat de Comisia Europeană pentru abuz de poziţie dominantă
5

7
Schimbare la vârful Spotify: Directorul general devine președinte executiv
7

489
Preț redus la energie pentru consumatorii vulnerabili - Ministrul Energiei anunță că lucrează la o schemă
489

8
Bursa de Valori Bucureşti a închis în creştere şedinţa de marţi
8

21
Bulgaria intră pe harta orașelor termale istorice europene
21

15
Studiu: Doar o treime dintre europeni reuşesc să economisească regulat
15

28
Ministerul Economiei anunță startul înscrierilor la StartUp Nation
28

26
Trei companii vor să supervizeze lucrările pe lotul Chiribiş-Biharia al Autostrăzii Transilvania
26

31
Rompetrol Rafinare dă alarma la Năvodari: Exercițiu de testare a sistemului de avertizare
31

53
Grevă la Bruxelles: Zborurile de plecare din 14 octombrie vor fi anulate
53

1.489
ANAF anunță că intră tare peste vânzătorii de pe OLX și Publi 24: Sunt vizați toți cei care ai profituri mari
1.489

30
18 ani de Wizz Air în Capitală: Compania anunță că a transportat peste 50 de milioane de pasageri spre şi dinspre Bucureşti
30

891
Investițiile străine directe, în picaj: România a pierdut peste 1 miliard de euro într-un singur an
891
Comentează