Germania monitorizează cu atenţie evoluţia de la Daimler, după ce o a doua companie chineză a decis să-şi majoreze participaţia deţinută la producătorul german de maşini de lux, a declarat, joi, un oficial al Ministerului Economiei de la Berlin, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Duminică, Reuters anunţa că firma de stat BAIC, principalul partener al Daimler în societatea mixtă din China, a demarat un plan ce vizează dublarea participaţiei sale deţinute la grupul german, după ce, în iulie, a achiziţionat 5% din Daimler. Încă din 2015, BAIC a indicat că este interesat de achiziţionarea unei participaţii la Daimler şi şi-a extins eforturile după ce Li Shufu, preşedintele producătorului auto rival chinez Zhejiang Geely Holding Group, a cumpărat 9,69% din Daimler, în 2018, devenind cel mai mare acţionar al grupului german.
Deşi firmele chineze ar putea ajunge la o deţinere combinată de 20%, insuficientă pentru a ajunge o minoritate de blocaj, ele ar putea avea un impact major la adunările acţionarilor, în funcţie de modul în care votează ceilalţi, a explicat oficialul. Acesta a adăugat: "Prin urmare, Ministerul Economiei monitorizează cu atenţie evoluţii de la Daimler".
Comentariile vin pe fondul sporirii temerilor în Germania privind implicaţiile economice şi de securitate ale creşterii concurenţei din partea producătorilor chinezi, în special în zone importante pentru Berlin, cum ar fi industria auto.
În ultimele luni, tensiunile dintre Berlin şi Beijing s-au accentuat. Luna aceasta, ministrul german de Externe, Heiko Maas, declara că folosirea tehnologiei furnizate de compania chineză Huawei pentru reţelele 5G trebuie să fie monitorizată şi că este nevoie de un ''test de fiabilitate politică'' în acest caz. Oficialul german a subliniat faptul că actualele măsuri de securitate privind 5G sunt insuficiente pentru prevenirea unor eventuale interferenţe, iar acest lucru poate afecta infrastructurile informatice în cazul a numeroase sectoare, precum cel al sănătăţii sau al industriei auto, precum şi industria în general.
Daimler a vândut anul trecut 653.000 de maşini în China, cea mai mare piaţă a sa la nivel global.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Germania se teme pentru soarta Daimler - Berlinul monitorizează cu atenție China
Articole Similare

37
Zvonuri legate de o posibilă spargere a bulei speculative din AI a făcut ca bursele europene să închidă vineri în scădere
37

46
Cresc preţurile petrolului, după ce portul rusesc Novorossiisk suspendă exporturile în urma unui atac ucrainean
46

986
Trucul banal pentru a economisi la factura de energie: trebuie acționat la ora 17.30
986

833
Budapesta iese la atac: Ungaria va sesiza Curtea de Justiţie a UE împotriva interdicţiei europene privind importurile de gaz rusesc
833

87
Economia Bulgariei, cea mai puternică din Sud-Estul Europei
87

20
Elveția și SUA ajung la un acord: taxe vamale reduse de la 39% la 15%
20

30
ROCA Industry a încheiat primele nouă luni din 2025 cu afaceri de 493,8 milioane lei, în creştere cu 4,5%
30

1.054
De ce lipsesc ouăle din unele supermarketuri? Consiliul Concurenței intră pe fir. Ministrul Agriculturii: 'Criză nu o să fie niciodată'
1.054

12
BVB raportează un profit net de 5,65 milioane lei în primele nouă luni din 2025
12

1.350
FMI cere României disciplină totală: reforme dure și consolidare fiscală pentru a evita riscuri majore / Ce spune despre creșterea economică și inflație (raport)
1.350

59
Inspectorii vamali de la Constanța Sud au reținut bunuri contrafăcute în valoare de 2 milioane lei
59

22
Biofarm își consolidează poziția pe piața farmaceutică românească
22

1.600
Motivul din spatele crizei de ouă din supermarketuri: Fenomenul care se petrece în Occident afectează România
1.600


















Comentează