Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informaÈ›ii È™i È™tiri
  • experienÈ›a premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi È™tiri, exclusivități È™i breaking news
DESCARCÄ‚ APLICAÈšIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

GFR dispus sa desecretizeze contractul de privatizare CFR Marfa, cu acordul MT

cfr
Grup Feroviar Român /GFR/ solicită Ministerului Transporturilor /MT/ să-și dea acordul pentru a face public contractul de privatizare al CFR Marfă și scrisoarea de garanție bancară, potrivit unui comunicat al Grampet Group, transmis, miercuri, AGERPRES. 'Grup Feroviar Român, prin reprezentanții săi legali, ca urmare a comunicatului de presă transmis de către Ministerul Transporturilor în data de 13.04.2014 a luat la cunoștință cu surprindere faptul că în data de 20.03.2014, la solicitarea DIICOT, Ministerul Transporturilor s-a adresat oficial către Raiffeisen Austria, prin intermediul Eximbank, cu cererea de executare a Scrisorii de garanție bancară emisă de către această bancă în favoarea Grup Feroviar Român', se notează în comunicat. Potrivit sursei citate, GFR a reluat inițiativa de anul trecut de a solicita în mod oficial Ministerului Transporturilor să-și dea acceptul de a pune la dispoziția presei conținutul Scrisorii de garanție Bancară și al contractului de privatizare, 'pentru a lămuri odată pentru totdeauna toate aceste informații greșite care apar în presă în legătură cu procesul de privatizare a CFR Marfă'. GFR afirmă, în context, că dovada faptului că pentru nefinalizarea procedurii de privatizare nu este responsabilă compania o reprezintă faptul că pentru eliberarea sumei de 20,2 milioane de euro care au fost depuși într-un cont escrow la dispoziția Ministerului Transporturilor s-a semnat un document prin care se confirmă în mod oficial că GFR nu are nicio culpă. 'În aceeași logică, scrisoarea de garanție bancară trebuia restituită, întrucât GFR nu era culpabil de nefinalizarea privatizării, neexistând temeiuri de drept sau motive de fapt pentru sancționarea financiară a societății. În niciun moment al privatizării în legătură cu garanțiile solicitate de către Vânzător, adică Ministerul Transporturilor, prin Comisia de Privatizare, nu a fost vorba de bani lichizi, care puteau să fie returnați unei persoane fizice sau juridice la simpla solicitare, ci s-au utilizat instrumente de garantare prevăzute de Codul civil român și care funcționează în raport de prevederile legale care le reglementează', se menționează în informarea Grampet Group. Sursa citată arată, totodată, că executarea sumei de 10 milioane de euro din Scrisoarea de Garanție Bancară se putea face doar în limita prevederilor legale și cu respectarea strictă a condițiilor de formă și de fond în care a fost emisă. 'GFR se consideră nedreptățit și prejudiciat de toate aceste informații greșite care apar în presă și își rezervă dreptul de a folosi toate mijloacele legale pentru a-și apăra reputația și pentru a-și proteja șansele de a-și desfășura în continuare activitatea economică în cele mai bune condiții, pe măsura expertizei și a capacității sale tehnice și economice', notează Grampet Group. Precizările GFR vin la o zi după ce Ministerul Transporturilor a anunțat, într-un comunicat remis AGERPRES, că Raiffeisen Bank a refuzat executarea scrisorii de garanție, în valoare de 10 milioane de euro, depusă de omul de afaceri Gruia Stoica pentru participarea la licitația pentru privatizarea CFR Marfă, deși Eximbank a întreprins toate demersurile legale, cu respectarea integrală a tuturor condițiilor impuse, informează, marți, Ministerul Transporturilor (MT). Anul trecut, Grampet a fost declarat câștigător al privatizării CFR Marfă, proces care a eșuat în toamnă, întrucât nu au fost îndeplinite condițiile suspensive din contractul de privatizare. GFR a depus o garanție de 10 milioane de euro și un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acțiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia, iar dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro. Tranzacția nu avea nici avizul Consiliului Concurenței la acea dată, astfel că procesul a fost declarat eșuat, iar statul român s-a angajat la acel moment să scoată din nou la privatizare CFR Marfă în 2015.

ACTIVEAZÄ‚ NOTIFICÄ‚RILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.