Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ghid practic: Ce faci dacă ai primit o factură 'umflată' la energie

playtech.ro
factura energie curent

De la 1 noiembrie 2020, tarifele la lumină și la gaze s-au schimbat și unele facturi emise de furnizori conțin greșeli. Autoritățile au primit numeroase reclamații de la români despre creșteri nesimțite de până la 5 ori a facturii sau legat de faptul că plafonarea/compensarea facturii nu a fost aplicată.

Ce poți face dacă suspectezi că factura ta este greșită?

Pasul 1. Depui o reclamație la furnizorul tău de energie electrică sau gaze. Telefon și adresă sunt menționate pe factură.

Pasul 2. Dacă nu ajungi la o înțelegere cu furnizorul sau dacă acesta nu îți răspunde, poți face o reclamație la ANRE (Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei). Pentru problemele legate de facturi, consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele). De asemenea, consumatorii pot depune petiții la pagina de internet http://www.anre.ro/ro/contact/depunerea-unei-petitii.

Pasul 3. Poți să faci o reclamație la ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor). Te poți adresa ANPC la numărul de telefon 021.9551 sau poți să depui o reclamație.

Important de știut:

  • Dacă în urma regularizării suma plătită  în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele mai mici de 100 de lei vor fi compensate în contul facturilor următoare.
  • Consumatorii vulnerabili, așa cum sunt ei definiți în lege, nu pot fi debranșați de la lumină/gaze dacă nu-și plătesc facturile

ANRE mai recomandă clienților nemulțumiți de facturi:

- să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;

- să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;

- să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;

- să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze chiar și instanța de judecată.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.