Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Grindeanu, la prima reuniune a Comitetului de Monitorizare a Programului Transport 2021-2027: Vorbim de un program care are 9,6 miliarde de euro

clubferoviar.ro
Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, joi, la prima reuniune a Comitetului de Monitorizare a Programului Transport 2021-2027, că prin acest program România are la dispoziţie 9,6 miliarde de euro, bani europeni necesari pentru a dezvolta infrastructura mare de transport, potrivit news.ro.

”Cred că e o premieră că noi am reuşit să terminăm fondurile alocate pe exerciţiul bugetar 2014-2020, ce a avut Ministerul Transporturilor pe POIM”, a afirmat Grindeanu, declarându-se convins că acelaşi lucru se va întâmpla şi cu sumele alocate prin Programul Transport.

”Mai trebuie – şi nu mă ascund să spun – dacă pe zona de rutier lucrurile au intrat într-un ritm normal, trebuie să întărim capacitatea administrativă pe zona feroviară, (...) astfel încât şi pe această zonă, cea de feroviar, să recuperăm din timpul pierdut”, a subliniat el.

”După buna gestionare a banilor din POIM, îmi doresc ca fondurile alocate prin Programul de Transport să reprezinte un nou model de succes şi de profesionalism al specialiştilor din minister şi din cadrul companiilor din coordonarea MTI! De aceea, astăzi (joi - n.r.) am vrut să fiu prezent la prima Reuniune a Comitetului de Monitorizare a Programului Transport 2021-2027. Numai muncind în echipă şi cu multă dedicare vom reuşi să depăşim decalajele de dezvoltare a infrastructurii de transport din România”, a scris Grindeanu pe Facebook.

El a explicat că România, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, are la dispoziţie prin acest program o sumă totală de de 9,6 miliarde de euro şi că banii europeni sunt necesari pentru a dezvolta infrastructura mare de transport, iar Comitetul de Monitorizare va contribui la implementarea eficientă a proiectelor din toate sectoarele: rutier, feroviar (inclusiv metrou), naval sau transportul multimodal.

”Vorbim de un program care are aproape de 10 miliarde de euro, 9,6 ca să fiu mai exact, dintre care 4,6 miliarde reprezintă fonduri nerambursabile, diferenţa de 5 fiind fonduri de la bugetul de stat. Aceşti bani sunt absolut necesari României. Noi avem acel plan investiţional pe care l-am aprobat la sfârşitul anului 2021, un plan investiţional care a fost discutat inclusiv cu Comisia Europeană, un plan investiţional care se referă la următorii 10 ani, un plan investiţional care se duce undeva la o sumă de vreo 70 de miliarde de euro, ceea ce înseamnă mult mai mult decât programele europene, fie că vorbim de ce se mai întâmplă anul ăsta prin POIM, fie că vorbim de PNRR, de POT, eventual şi de programul de după Programul de Transporturi, de CEF ş.a.m.d. Oricum, ca să putem să implementăm acel plan investiţional aprobat în Guvern la sfârşitul anului 2021 e nevoie şi de alte surse de finanţare”, a declarat Grindeanu.

El a făcut referire şi la fondurile prin POIM.

”Cred că e o premieră că noi am reuşit să terminăm fondurile alocate pe exerciţiul bugetar 2014-2020, şi anume POIM, ce a avut Ministerul Transporturilor pe POIM, ştim cu toţii că mai sunt şi alte fonduri pe POIM care încă nu sunt accesate şi care – parte dintre ele – probabil la sfârşitul acestui an vor rămâne neaccesate. De aceea, împreună cu MIPE, noi am reuşit în ultimele săptămâni, terminând cele 4,5 miliarde, să primim o alocare de încă 10%, de 450 de milioane - dintre care vreo 70 de milioane deja le-am cheltuit, pe care eu cred că o să le accesăm undeva până la sfârşitul verii (...) ceea ce ne va duce în situaţia, probabil, de a mai cere nişte sume, repet, care în principiu ar rămâne necheltuite, pe apă-canal, să dau exemplu”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Grindeanu s-a arătat convins că acelaşi lucru se va întâmpla şi cu sumele alocate prin Programul de Transport (PT).

”Faptul că s-a ajuns în această situaţie la Ministerul Transporturilor arată o muncă nu doar din ultimul timp, eu zic că în ultimii ani s-a întâmplat acest lucru şi s-a mărit ritmul pentru că era nevoie. Cu toţii ştim că avem nevoie de infrastructură în România. Din ce ştiu eu, e o premieră că s-a reuşit la Ministerul Transporturilor să se acceseze toate fondurile europene şi nu se dau bani la sfârşitul unui exerciţiu bugetar, asta e un lucru bun, şi sunt convins că şi pe viitor pe ce va însemna Programul de Transport, dacă tot vorbim de POT, vor termina mai repede cei care vor veni în viitor aceste sume, ar fi un lucru bun, mai ales că ar trebui să îndreptăm şi o anumită imagine pe care cred că o avem – aş vrea să vorbim la timpul trecut, am avut-o, la Comisie, aceea că n-avem capacitatea administrativă să cheltuim toate sumele pe care le avem la dispozţie. Această capacitate administrativă pare că a fost îmbunătăţită atâta timp cât am reuşit să accesăm toate sumele şi sunt convins că acest lucru se va întâmpla şi pe Programul Operaţional de Transporturi (...) PT, astfel încât să ştergem această imagine nefavorabilă, dar cel mai bine această imagine se şterge când începem să le trimitem facturi spre decontare, că vorbim de PT, de PNRR sau de alte programe pe care le accesăm. Mai trebuie – şi nu mă ascund să spun – dacă pe zona de rutier lucrurile au intrat într-un ritm normal, trebuie să întărim capacitatea administrativă pe zona feroviară, iar asta înseamnă, dincolo de calitate umană, obţii sau ai oameni care ştiu să implementeze anumite proiecte pe care trebuie să îi şi plăteşti şi astea sunt lucruri pe care va trebui să le legăm în perioada următoare, astfel încât şi pe această zonă, cea de feroviar, să recuperăm din timpul pierdut”, a conchis Grindeanu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.