Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Grupul Air France-KLM a înregistrat pierderi de 1,8 miliarde de euro în primul trimestru, din cauza coronavirusului

www.airfranceklm.com
Air france klm

Grupul Air France-KLM a publicat joi pierderi nete de 1,8 miliarde de euro pe primul trimestru, în condiţiile în care pandemia de coronavirus i-a paralizat activitatea începând din luna martie, şi a avertizat să se aşteapă la consecinţe şi mai dezastruoase pentru finanţele sale până la vară, informează AFP.

Transportatorul aerian franco-olandez, care tocmai a obţinut un ajutor financiar de şapte miliarde de euro de la statul francez pentru a face faţă crizei, a precizat că în primele trei luni ale anului capacităţile sale s-au redus cu 10,5% (după o scădere de 35% în luna martie). Grupul se aşteaptă ca, în al doilea trimestru, capacităţile sale să fie reduse cu aproximativ 95% şi cu 80% în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Citește și: Primul SMART VILLAGE din România TAIE fața marilor orașe: are APLICAȚIE prin care se pot sesiza probleme legate de COVID-19

"Având în vedere nivelul ridicat de incertitudine pe durata crizei Covid-19 şi impactul său asupra mediului macroeconomice, grupul a decis să îşi retragă previziunile anterioare pentru 2020", a informat Air France-KLM într-un comunicat.

Grupul Air France-KLM mizează pe o "revenire lentă a activităţii în vara lui 2020, odată cu ridicarea treptată a restricţiilor la frontieră" dar avertizează că cererea de trafic comercial "nu va reveni la nivelul de dinaintea crizei timp de mai mulţi ani".

Citește și: Raed Arafat, reacţie la anularea amenzilor date în timpul stării de urgenţă: 'Pierdem anumite unelte în acest război'

Sectorul transportului aerian este unul dintre sectoarele economice cele mai afectate de criza coronavirusului, ca urmare a restricţiilor de circulaţie şi a închiderii frontierelor decise la nivel global pentru a opri răspândirea virusului. De exemplu, în data de 3 mai 2020 numărul zborurilor înregistrate în Europa a fost cu 91% mai mic decât în aceeaşi zi a anului trecut, susţine Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Navigaţiei Aeriene (Eurocontrol).

Majoritatea companiilor aeriene sunt blocate la sol şi văd cum lichidităţile lor scad vertiginos în condiţiile în care de la sfârşitul lunii aprilie se succed măsurile de restructurare: 12.000 de posturi eliminate la British Airways, 5.000 la SAS, 2.000 la Icelandair, 3.000 la, 3.450 la United Airlines sau 3.000 la Virgin Atlantic.

Comisia Europeană a permis luni Franţei să acorde un sprijin în valoare de şapte miliarde de euro pentru compania aeriană Air France, ajutorul va fi compus dintr-un împrumut în valoare de patru miliarde de euro acordat de un sindicat de şase bănci, şi garantat de statul francez în proporţie de 90%, precum şi de un împrumut direct de trei miliarde de euro acordat de statul francez. La rândul său, guvernul olandez intenţionează să ajute compania KLM cu patru miliarde de euro.

Vezi și: CCR provoacă un adevărat CUTREMUR: Klaus Iohannis şi-a depăşit atribuţiile prin Decretul de instituire a stării de urgenţă

Statul francez şi cel olandez deţin fiecare 14% din acţiunile Air France-KLM, un grup care este lider de piaţă pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa, ce oferă acces la o reţea care acoperă 314 de destinaţii în 116 ţări, prin companiile Air France, KLM Royal Dutch Airlines şi Transavia.

Air France şi KLM sunt companii membre ale alianţei globale SkyTeam, care numără 19 companii aeriene membre, ce permite pasagerilor din întreaga lume acces la o reţea globală de peste 14.500 de zboruri către mai mult de 1.150 de destinaţii din 175 de ţări.Grupul Air France-KLM a publicat joi pierderi nete de 1,8 miliarde de euro pe primul trimestru, în condiţiile în care pandemia de coronavirus i-a paralizat activitatea începând din luna martie, şi a avertizat să se aşteapă la consecinţe şi mai dezastruoase pentru finanţele sale până la vară, informează AFP.

Transportatorul aerian franco-olandez, care tocmai a obţinut un ajutor financiar de şapte miliarde de euro de la statul francez pentru a face faţă crizei, a precizat că în primele trei luni ale anului capacităţile sale s-au redus cu 10,5% (după o scădere de 35% în luna martie). Grupul se aşteaptă ca, în al doilea trimestru, capacităţile sale să fie reduse cu aproximativ 95% şi cu 80% în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Citește și: VEȘTI BUNE de la Ludovic Orban: ce magazine din mall-uri se REDESCHID după 15 mai .

"Având în vedere nivelul ridicat de incertitudine pe durata crizei Covid-19 şi impactul său asupra mediului macroeconomice, grupul a decis să îşi retragă previziunile anterioare pentru 2020", a informat Air France-KLM într-un comunicat.

Grupul Air France-KLM mizează pe o "revenire lentă a activităţii în vara lui 2020, odată cu ridicarea treptată a restricţiilor la frontieră" dar avertizează că cererea de trafic comercial "nu va reveni la nivelul de dinaintea crizei timp de mai mulţi ani".

Sectorul transportului aerian este unul dintre sectoarele economice cele mai afectate de criza coronavirusului, ca urmare a restricţiilor de circulaţie şi a închiderii frontierelor decise la nivel global pentru a opri răspândirea virusului. De exemplu, în data de 3 mai 2020 numărul zborurilor înregistrate în Europa a fost cu 91% mai mic decât în aceeaşi zi a anului trecut, susţine Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Navigaţiei Aeriene (Eurocontrol).

Majoritatea companiilor aeriene sunt blocate la sol şi văd cum lichidităţile lor scad vertiginos în condiţiile în care de la sfârşitul lunii aprilie se succed măsurile de restructurare: 12.000 de posturi eliminate la British Airways, 5.000 la SAS, 2.000 la Icelandair, 3.000 la, 3.450 la United Airlines sau 3.000 la Virgin Atlantic.

Comisia Europeană a permis luni Franţei să acorde un sprijin în valoare de şapte miliarde de euro pentru compania aeriană Air France, ajutorul va fi compus dintr-un împrumut în valoare de patru miliarde de euro acordat de un sindicat de şase bănci, şi garantat de statul francez în proporţie de 90%, precum şi de un împrumut direct de trei miliarde de euro acordat de statul francez. La rândul său, guvernul olandez intenţionează să ajute compania KLM cu patru miliarde de euro.

Statul francez şi cel olandez deţin fiecare 14% din acţiunile Air France-KLM, un grup care este lider de piaţă pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa, ce oferă acces la o reţea care acoperă 314 de destinaţii în 116 ţări, prin companiile Air France, KLM Royal Dutch Airlines şi Transavia.

Air France şi KLM sunt companii membre ale alianţei globale SkyTeam, care numără 19 companii aeriene membre, ce permite pasagerilor din întreaga lume acces la o reţea globală de peste 14.500 de zboruri către mai mult de 1.150 de destinaţii din 175 de ţări.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.