Grupul bancar italian UniCredit SpA şi-a propus să îşi majoreze profitul net cu o medie de 10% pe an, până la 4,5 miliarde de euro în 2024, şi de asemenea să îşi recompenseze acţionarii cu cel puţin 16 miliarde de euro în următorii trei ani, conform unui nou plan strategic concentrat pe creştere organică prezentat joi, informează Reuters, citat de agerpres.
Potrivit lui Andrea Orcel, UniCredit mizează pe o creştere anuală medie de 10% a profitului net şi de 2% a veniturilor anuale, graţie comisioanelor. În 2022, care potrivit lui Orcel va fi un "an de consolidare", profitul net este prognozat să se situeze la 3,3 miliarde de euro, practic la fel faţă de cele mai recente estimări ale UniCredit pentru 2021.
"Cu această strategie vom putea livra o creştere semnificativă a recompenselor pentru acţionari, simultan cu creşterea afacerilor noastre şi menţinerea nivelului capitalului", a spus Andrea Orcel.
Conform planului strategic prezentat joi, UniCredit intenţionează să îşi recompenseze acţionarii cu cel puţin 16 miliarde de euro până în 2024, ceea ce înseamnă practic o dublare a recompenselor. Distribuţia acestor recompense, care vor lua forma unei combinaţii între dividende în numerar şi răscumpărări de acţiuni, va începe cu suma de 3,7 miliarde de euro care are legătură cu rezultatele pe 2021.
Grupul UniCredit este unul dintre cele mai mari grupuri bancare din Europa Centrală şi de Est, unde realizează aproximativ 16% din veniturile sale. În România, Grupul UniCredit este prezent prin UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Services.