Premierul Dacian Cioloș a anunțat că Guvernul lucrează la înființarea Comisiei de tăiat hârtii, care are menirea să reducă birocația din administrația publică în relația cu cetățeanul.
”Comisia de tăiat hârtii culege propuneri de la dumneavoastră.Prim - ministrul tocmai a anunțat platforma în deschiderea sedinței de guvern. Și a dat câteva exemple de absurdități: mamele care trebuie să facă dosare separate pentru indemnizație, alocație și reinserție deși conțin aceleași informații. Șomerii care trebuie să aducă hârtii că nu au venituri deși instituțiile ar putea lua informațiile una de la cealaltă. Și se eliberează peste 2 milioane caziere anual. Premierul a cerut să fie redus numărul cazurilor când se solicită și soluții pentru ca instituțiile să ia ele informațiile din bazele de date, făra drumuri și hârtii pentru cetățeni”, a anunțat Cristian Ghinea, consilier de stat pe afaceri europene în Guvernul Cioloș.
Comisia de tăiat hârtii face parte din proiectul de debirocratizare a administrației publice în relația cu cetățeanul.
Un task force pentru simplificare administrativă va fi convocat de Cancelaria Prim-Ministrului în mod regulat, aducând laolaltă instituțiile din administrația centrală. Dacă vreți să ajutați vă puteți expune ideile și propunerile aici.