H&M raportează vânzări trimestriale sub aşteptări

Autor: Cătălin Lupășteanu

Publicat: 27-03-2025 15:37

Actualizat: 27-03-2025 17:37

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Compania suedeză Hennes & Mauritz AB (H&M) a raportat joi vânzări sub estimări în cel mai recent trimestru (perioada decembrie 2024-februarie 2025), iar până acum, în martie, vânzările au crescut cu 1%, un semn al startului lent al sezonului de primăvară-vară, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume a raportat vânzări de 55,3 miliarde de coroane suedeze (5,52 miliarde de dolari), faţă de un nivel de 55,9 miliarde de coroane suedeze previzionat de analişti.

"Vânzările şi câştigurile noastre trimestriale au fost mai slabe decât ne aşteptam, dar suntem încrezători că va urma o redresare în continuare", a afirmat directorul general Daniel Erver.

În urma investiţiilor pe segmentul de marketing şi a campaniei de reduceri, marja de profit a H&M a scăzut la 2,2% în perioada decembrie 2024-februarie 2025, de la 3,9%.

Acţiunile companiei, care au scăzut cu 11% de la începutul anului, înregistrau miercuri un declin de 1% la Bursa de la Stockholm.

Vânzările au fost mai slabe în SUA, ţările nordice şi Marea Britanie, în timp ce s-au înregistrat evoluţii mai bune în Germania şi Polonia, a declarat Erver. Acesta a preluat conducerea companiei de doar un an şi face eforturi pentru a concura mai bine cu rivala Zara şi cu retailerii online de îmbrăcăminte, cum ar fi Shein şi Temu.

Compania suedeză, care deţine mărci ca Arket, Cos, & Other Stories şi Weekday, îşi modernizează magazinele şi îşi reduce numărul de unităţi. Joi, compania a raportat că pe plan global există 4.213 magazine H&M, cel mai redus număr din 2016.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri