Identitatea vizuală a Campionatului Mondial de Hochei pe Gheață 2025, premiată cu Red Dot

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 05-08-2025 12:20

Actualizat: 05-08-2025 15:20

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Rubikom, studio românesc de branding și design, a primit o recunoaștere internațională de prestigiu pentru identitatea vizuală a Campionatului Mondial de Hochei pe Gheață IIHF – Divizia I, 2025.

Conceptul vizual „We Bring Fire to Ice” a fost distins în cadrul uneia dintre cele mai importante competiții internaționale de design – Red Dot Awards, categoria Brands & Communication Design 2025.

Identitatea premiată a fost creată de echipa Rubikom, la solicitarea Federației Române de Hochei pe Gheață (FRHG), în strânsă colaborare cu agenția de marketing Homework. Campionatul de Hochei pe Gheață a fost organizat pentru prima dată în România, la Sfântu Gheorghe, marcând un moment istoric pentru sportul național. Evenimentul a reprezentat nu doar o premieră sportivă, ci și o provocare creativă majoră pentru echipele implicate.

„Acest proiect a fost mult mai mult decât designul unui logo – a fost o poveste vizuală strâns legată de identitatea locală, dar care exprimă autentic pasiunea și dinamica hocheiului. Ideea de brand ‘We bring fire to the ice’ –este nucleul identității și reunește energia sportului cu miticul dragon al Sfântului Gheorghe. Sunt recunoscător colegilor noștri talentați – Domokos Zsolt, lead graphic designer, precum și Csergő Szabolcs, Benedek Orsolya și Szabó Zsolt, grafic designeri. Mulțumim partenerilor noștri – FRHG și echipei Homework – pentru colaborarea profesionistă. Pentru noi, Red Dot nu este doar o distincție valoroasă, ci o confirmare că designul strategic de brand devine esențial în atingerea unor rezultate reale,” a declarat Porcsalmi Balázs, fondator și director creativ Rubikom.

content-image

În centrul identității vizuale se află capul de dragon stilizat – un simbol puternic care leagă mitologia de dinamica sportului. Paleta cromatică – roșu intens, albastru glaciar și galben vibrant – exprimă contrastul dintre foc și gheață, dar în același timp reflectă culorile naționale ale României.

Designul respectă rigorile stricte ale ghidurilor vizuale IIHF, dar oferă totodată libertatea de a exprima vizual spiritul orașului-gazdă, Sfântu Gheorghe. Rezultatul este o identitate modulară, aplicabilă atât în spații fizice, cât și digitale – de la decorul arenelor și produsele promoționale, până la conținut video și rețelele sociale.

Acesta este deja al doilea premiu Red Dot câștigat de Rubikom.

content-image

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri