Ikea România și-a crescut cifra de afaceri la peste 1,2 mld. lei în anul fiscal 2023
Ikea România a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14,1%, în anul fiscal 2023, în comparaţie cu anul precedent, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei şi la peste 22 de milioane de produse vândute în toate unităţile, potrivit unui comunicat remis AGERPRES.
De asemenea, Ikea a înregistrat creşteri considerabile în anul fiscal 2023 (1 septembrie 2022 - 31 august 2023) şi în materie de vânzări online, cu un avans de 6% faţă de anul fiscal 2022, confirmând tendinţa consumatorilor de a prefera achiziţiile online.
Totodată, 2023 a fost şi anul în care Ikea Timişoara şi-a deschis oficial porţile, contribuind semnificativ la îmbunătăţirea performanţei afacerii. Astfel, noul magazin a marcat un pas esenţial pentru companie în atingerea obiectivului său de a fi mai aproape de cât mai mulţi oameni, atât pentru Ikea România, cât şi pentru Ikea Europa de Sud-Est.
"Odată cu deschiderea Ikea Timişoara, am reuşit să facem încă un pas important în misiunea noastră de a crea o viaţă mai bună pentru cât mai mulţi oameni.", a declarat Violeta Neniţă, Market Manager, Ikea România.
Conform sursei citate, produsele de mobilier rămân în topul preferinţelor clienţilor, raportul dintre vânzările de mobilier şi cele de accesorii fiind de 64% pentru mobilă şi 36% pentru accesorii.
"Vedetele în rândul produselor Ikea din ultimul an fiscal au fost gama de accesorii de mobilier Komplement, cu un număr impresionant de 645.960 de articole vândute, şi gama de farfurii Oftast, cu un total de 2.103.429 de articole care au ajuns în locuinţele clienţilor. Au fost apreciate în special farfuriile Oftast de 25 cm, cu 985.819 bucăţi vândute, suficient de multe pentru a depăşi în înălţime Muntele Everest dacă ar fi aşezate unele peste celelalte. Iar scaunele albe Adde s-au dovedit a fi şi ele la mare căutare, întrucât nu mai puţin de 26.156 de unităţi şi-au găsit locul perfect la mesele clienţilor", se precizează în comunicat.
Potrivit reprezentanţilor Ikea, în anul fiscal 2023, 5 milioane de vizitatori au trecut pragul magazinelor, în timp ce website-ul Ikea a înregistrat 27 de milioane de vizite şi peste 381.000 de comenzi online.
"Pe tot parcursul anului, compania va investi peste 5,8 milioane de euro pentru a absorbi costurile şi a asigura preţuri cât mai mici", se mai spune în comunicat. De la 1 noiembrie, peste 900 de produse, precum familiile Malm, Besta, Pax, vor avea preţuri mai mici în România, precizează sursa citată.
Comentează