Serviciile pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple au primit în 2016 un număr de 1.186.199 cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice şi temporare, în creştere cu 24% faţă de anul 2015 şi cu 42% faţă de anul 2010, precizează MAI, într-un comunicat transmis duminică AGERPRES, în contextul sărbătoririi Zilei Paşaportului Românesc.
Liviu Dragnea, ironie MAXIMĂ la adresa lui Iohannis: La preşedinte mă uit ca la un om viu
Pentru a putea răspunde volumului mare de solicitări înregistrate mai ales în sezonul estival al anului, la nivelul Direcţiei Generale de Paşapoarte şi al serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple au fost dispuse o serie de măsuri organizatorice, precum prelungirea timpului de lucru cu publicul şi introducerea unui program-pilot de programare online în municipiul Bucureşti (în două locaţii) şi în judeţele Bacău, Cluj, Iaşi, Timiş şi Vaslui.
Scene ca dinaintea unui război la Marea Neagră / VIDEO-FOTO
De asemenea, MAI reaminteşte, în comunicat, că prin intrarea în vigoare a Legii nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, începând cu data de 1 februarie, a fost eliminată plata taxei de 22 de lei pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice şi simple temporare, precum şi tariful suplimentar de 100 lei pentru eliberarea paşaportului simplu temporar.
Potrivit comunicatului menţionat, începând de anul trecut, taxele pentru eliberarea paşapoartelor pot fi achitate prin virament, prin mijloace de plată online, prin mandat poştal sau în numerar la casieriile instituţiilor prefectului sau la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului la care acestea îşi au deschise conturile.