Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

În ce stadiu se află metroul spre aeroport şi cum a fost ales traseul

metrou otopeni
Momentan, drumul din Bucuresti catre Aeroportul Henri Coanda este destul de anevoios, majoritatea calatorilor fiind nevoiti sa aleaga dintre doua variante proaste pentru un oras aglomerat: masina sau autobuzul. Astfel, solutia salvatoare este Magistrala 6 Gara de Nord - Otopeni, un proiect de un miliard de euro fara TVA, dupa cum a precizat directorul Metrorex, Aurel Radu, pentru Ziare.com. Metrorex va plati un miliard euro pentru lucrarile la Magistrala 6 Acesta a vorbit despre stadiul in care se afla proiectul, magistrala fiind construita de la statia 1 Mai, situata pe Magistrala 4 Gara de Nord - Parc Bazilescu. "Lucrarile pentru Magistrala 6: 1 Mai - Otopeni se afla in stadiu de avizare a Proiectului Tehnic Preliminar si intocmire a Documentatiei de Atribuire pentru lucrarile de structura, in conformitate cu sumele alocate prin bugetul de stat", a mentionat seful companiei de transport. In 2020, cu metroul la aeroport Acesta a adaugat ca, in functie de bugetul alocat proiectului, lucrarile de constructii ar putea incepe la sfarsitul anului 2015, situatie in care termenul de dare in exploatare a liniei ar fi in 2020. Metroul care leaga Capitala de Otopeni ar putea fi gata in 2015 Referitor la propunerea fostului ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, de a construi in schimb o linie supraterana mai ieftina, Metrorex a afirmat ca sustine in continuare "realizarea proiectului in varianta subterana". Fenechiu spunea, anul trecut, ca investitia i se pare uriasa si ca nu este justificata de traficul existent. "Metrorex sustine realizarea proiectului in varianta subterana, Magistrala 6 fiind declarat un proiect de mediu, unul din scopurile acestuia fiind acela de a decongestiona traficul din zona de nord a municipiului Bucuresti, prin reducerea zgomotului si a poluarii datorate traficului suprateran", a declarat Aurel Pana. Cum a fost ales traseul Directorul Metrorex a explicat si alegerea traseului, in conditiile in care, din multe zone ale Bucurestiului, un calator trebuie sa schimbe trei metrouri pentru a ajunge la aeroport. Conducerea companiei a fost intrebata si daca a luat in calcul conectarea noii linii cu Magistrala 2 Berceni - Pipera, asigurand legaturi mai bune cu celelalte tronsoane si ajungand pe linie directa in zonele centrale ale Capitalei.   "Traseul Magistralei 6 de metrou a fost ales in urma unor studii de fezabilitate demarate din anul 2006, in functie de cererea de transport pentru zona respectiva corelata si cu planul de dezvoltare al Primariei Municipiului Bucuresti. Magistrala 6 va fi deservita de depoul de la Straulesti (Magistrala 4). Reteaua de metrou este proiectata, construita si exploatata similar cu alte retele din capitalele europene astfel incat sa asigure atat legaturi diametrale, cat si circulare intre acestea", a detaliat Aurel Pana.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.